|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (07.10.2016)
Kontaktní výuka je rozložena do tří bloků 1. Metodické inspirace mediálních studií, metodologická specifika kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Úvodní seznámení s berelsonovskou kvantitativní obsahovou analýzou. 2. Proces kvantitativní obsahové analýzy krok za krokem, její aplikace na aktuální mediální obsahy, typické oblasti užití, plánování vlastního výzkumu. 3. Sestavení kódovací knihy a provedení výzkumu, seznámení se statistickým softwarem SPSS (PSPP), základy interpretace a prezentace výsledků. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (29.09.2016)
BERGER, A., A.: Media research techniques. London: SAGE, 1998. DISMAN, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1993. DOMINICK, R. D., WIMMER, J. R.: Mass media Research: An Introduction. Boston: Thomson Wadsworth, 2006. SCHULZ, W., HAGEN, L., SCHERER, H., REIFOVÁ, I., KONČELÍK, J.: Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum, 2011. HANSEN, A., COTTLE, S., NEGRINE, R., et al.: Mass communication research methods. Hampshire: Palgrave. 1998. HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2004. NEUENDORF, K.: The content analysis guidebook. London: Sage, 2002. RIFFE, D., LACY, S., FICO, F.,G: Analyzing Media Messages. Using Quantitative Content. London: Routledge, 2013. SEDLÁKOVÁ, R.: Výzkum médií: neužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M.: Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. WIMMER, R.,D., DOMINICK, J.,R.: Mass media research: an introduction. Belmont: Thomson, Wadsworth, 2006. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (24.10.2017)
Kromě účasti se v rámci kursu hodnotí dva průběžné (vždy po setkání kursu) úkoly (1.úkol: Operacionalizace, 2.úkol: Test reliability) a závěrečný úkol (Sběr dat), odevzdaný v jednom ze tří zkušebních termínů. Neodevzdání prvního průběžného úkolu v zadaném termínu (vždy do pátku týden před dalším setkáním kursu) automaticky snižuje závěrečné hodnocení o jeden stupeň nebo zvyšuje objem závěrečného úkolu. Bez úspěšného absolvování druhého úkolu (test reliability) a odevzdání závěrečného úkolu (sběr dat) nelze předmět absolvovat. Závěrečný úkol se odevzdává v jednom ze tří zkušebních termínů ve zkouškovém období. Závěrečný test není. Zadání průběžných i závěrečného úkolu budou detailně specifikována v závěru příslušného setkání kursu a následně zde publikována. Průběžné i závěrečný úkol se odevzdávají do příslušného úložiště v SISu. ------------------------------------------------------------------- Zadání úkolu č. 1 (Operacionalizace)
Zadáním prvního úkolu je provést operacionalizaci výzkumu – naší společné analýzy předvolebního vysílání. Objednávka analýzy je ke stažení zde jako soubor AMO16_objednávka, vyplývají z ní analyzovaná média i období, první úkol se tedy bude skládat hlavně z 1) definice kódovací jednotky, a 2) seznamu proměnných a hodnot, které jednotlivé proměnné budou nabývat. Klíčovou pro operacionalizaci bude bod 3. objednávky, přičemž pro uspokojivé řešení prvního úkolu bude stačit vyrovnat se odpovídajícím způsobem s písmenem a. (pro výtečné hodnocení je však potřeba se výtečně vyrovnat i s písmenem b.). Vypracovaný úkol (typicky jako textový soubor) nahrávejte prosím do příslušného úložiště v SISu do pátku 17. listopadu (hodně štěstí k svátku!). ------------------------------------------------------------------- Zadání úkolu č. 2 (Test reliability)
------------------------------------------------------------------- Zadání závěrečného úkolu Zkušební termíny:
|