PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
In-store marketing - JJB292
Anglický název: In-store Marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2012 do 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Pavel Dolanský
Vyučující: Daniel Jesenský
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Soubory Komentář Kdo přidal
stáhnout Studie jaký má výběr písma vliv na vnímání zpráv_Médiář.pdf Studie: jaký má výběr písma vliv na vnímání zprávy Daniel Jesenský
stáhnout Sylabus 2019_In-store marketingová komunikace_MKPR FSV UK.pdf Sylabus 2019_In-store marketingová komunikace_MKPR FSV UK Daniel Jesenský
stáhnout Zadání Seminární prace_IN STORE MARKETING 2019.pdf Zadání Seminární prace_IN STORE MARKETING 2019 Daniel Jesenský
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií a praxí marketingové komunikace v místě prodeje (in-store marketingová komunikace, Point-of-Purchase, případně Point-of-Sale). Marketingová komunikace v místě prodeje je jednou ze složek integrované marketingové komunikace a v současné době představuje obor rozvíjející se zejména díky novým postupům v oblastech výzkumu spotřebitelského a nákupního chování, behaviorální psychologie, sociální psychologie a sociologie. Média využívaná k marketingové komunikaci v místě prodeje představují součást činností podpory prodeje, jejichž cílem je zaujmout pozornost potenciálního zákazníka a ovlivnit nákupní chování pomocí nástrojů zajišťujících přímý kontakt zákazníka s výrobkem a informacemi o něm.

V rámci přednášek jsou studenti seznámeni s POP / in store komunikačními nástroji a základními principy jejich fungování po stránce marketingové, strategické i technické. Cílem 12-ti výukových modulů je naučit studenty reklamu v místě prodeje chápat v kontextu marketingové komunikace a relevantních historických souvislostí , osvojit si základní pravidla práce s ní tak, aby vycházela vstříc očekáváním a potřebám zákazníků. Studenti jsou seznámeni s tím jaké jsou typy a možnosti POP komunikace, jak metodologicky ověřovat zda jsou konkrétní řešení funkční, jak ji tvořit tak, aby fungovala efektivně pro své investory a jaké jsou technické i systémové trendy.

Detailní anotace a přehled výukových modulů s termíny a názvy jednotlivých přednášek jsou uvedeny v syllabu a úvodní prezentaci, které se nacházejí mezi soubory ke stažení.
Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (11.02.2019)
Literatura

Cimler, P., Zadražilová, D. (2007). Retail management. Management Press

Krofianová, D., Jesenský, D., Boček M. (2009). POP - In-store komunikace v praxi. Grada

Maskulka, J. M., Liljenwall R.  (2001). Mocná zbraň marketingu: Reklama P-O-P. Vyd. Libor Pavlata

McAusland, R. (1980). Supermarkets 50 Years of Progress. Washington: Food Marketing Institut

Sorensen, H. (2009). Inside the Mind of the Shopper - The Science of Retailing. Prentice Hall

Sullivan, M., Adcock, D. (2002). Retail Marketing. Thomson Learning

Tellis, G. J. (2000). Reklama a podpora prodeje. Grada

Tomek, G., Vávrová, V. (2001). Výrobek a jeho úspěch na trhu. Grada

Underhill, P. (2002). Proč nakupujeme. Management press

Vysekalová, J. (2004).  Psychologie spotřebitele: Jak zákazníci nakupují. Grada

Weill, C., Bertin, F. (2004). Belles de Pub. Éditions Quest-France

 

Další texty budou upřesněny v průběhu výuky.

Poslední úprava: JESENSKYD (20.01.2014)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK