|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. (07.02.2012)
komunikace. Zaměří se na analýzu různých typů komunikačních situací a složek komunikační situace, a to především ve vztahu k marketingovému a reklamnímu sdělování. Během výuky budou studenti vyzýváni k reflektování jazykové složky aktuální mediální a marketingové komunikace. Část předmětu bude určena obeznámení se s novými a/nebo podnětnými směry jazykového výzkumu (kognitivní lingvistika) a zásadními pojmy oboru v širších souvislostech (paradigma, diskurz, encyklopedie aktuálního světa, implicitní adresát aj.). V neposlední řadě se výuka zaměří na rozvíjení produktivních řečových činností a promýšlení i zdokonalování jazykové a řečové kultury a zdvořilosti. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. (22.02.2012)
Čmejrková, S. (et al.). Čeština, jak ji znáte i neznáte. Praha: Academia, 1996 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (30.01.2012)
1. Seznámení s programem předmětu, zadání úkolů 2. Jazyk, řeč, komunikace 3. Jazyk a jeho stratifikace, spisovnost a nespisovnost, jazyková kultura 4. Modely komunikace, komunikativní situace, komunikativní funkce 5. Text a diskurz 6. Autorský záměr (intence), modelový čtenář, interpretace; encyklopedie 7. Argumentace, typy argumentů, persvaze, manipulace 8. Kognitivní lingvistika 9. Sémiotika; sémantika, pragmatika |