PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2012/2013
   Přihlásit přes CAS
Marketing Strategy Planning - JJB282
Anglický název: Marketing Strategy Planning
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2012 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Bc. Cyril Holub, M.Sc.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Wadim Strielkowski, M.Sc., Ph.D. (25.09.2013)
The course aims at demonstrating how marketing strategy and eliciting consumers’ preferences can be planned and designed using the applied choice analysis approach.
The students will be provided with a wider perspective of the latest state-of-the-art in applied marketing research. Specifically, they will learn how marketing tools are used in practice and how to devise their own marketing studies for the new product or service on the market.
The practical part of the course will concentrate on teaching students how to run focus groups, collect and analyze the data with the help of NLOGIT software.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Wadim Strielkowski, M.Sc., Ph.D. (29.09.2013)

Hensher, D. A., Rose, J. M., & Greene, W. H. (2005). Applied choice analysis: a primer. Cambridge University Press

Lang, M. (2011). Conjoint Analysis in Marketing Research. GRIN Verlag

Orme, B. K. (2006). Getting started with conjoint analysis. Research Publishers, LLC

Welkins, E. (2011). Till the last drop! Lulu press

Green, P. E., & Srinivasan, V. (1990). Conjoint analysis in marketing: new developments with implications for research and practice. The Journal of Marketing, 3-19

Wittink, D. R., & Cattin, P. (1989). Commercial use of conjoint analysis: an update. The Journal of Marketing, 91-96

Strielkowski, W., Chiabai, A., Platt, S. (2013), Eliciting users’ preferences for cultural heritage and tourism-related e-services: a tale of three European cities, Tourism Economics, ISSN 1354-8166 (forthcoming), Available at Fast Track, DOI: http://dx.doi.org/10.5367/te.2013.0290

Riganti, P., Strielkowski, W., & Wang, J. (2012), Tourism, cultural heritage and e-services: using focus groups and in-depth interviews to assess consumers’ preference. TOURISMOS: An International Multidisciplinary Refereed Journal of Tourism, 8(1), 41-59

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK