PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Aplikovaný politický marketing - JJB278
Anglický název: Applied Political Marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Pavel Dolanský
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)

Předmět je věnován praktickému pohledu na obsah i formu komunikace v současných volebních kampaních. První část se bude zabývat strategií volebních kampaní - jednak identifikaci hlavního poselství a vymezení se proti konkurenci, dále jak toto sdělení úspěšně komunikovat cílovým skupinám. Součástí bude i vysvětlení role průzkumů veřejného mínění v tomto procesu. Druhá část se zabývá taktikou volebních kampaní. Na základě popisu struktury volebních štábů budou analyzovány složky, které volební kampaň může využít k přesvědčování a mobilizaci voličů. Výuka se nezaměří jen na Českou republiku, ale také na kampaně v USA, západní či východní Evropě a v Asii. Součástí mohou být i debaty se zahraničními experty.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (27.02.2010)

Asher, H. Polling and the Public. CQ Press, 2004

Faucheux, R. A. Running for Office. Evans and Company, 2002

Faucheux, R. A. Winning Elections. Evans and Company, 2003

Lees-Marshment, J. - Rudd, C. - Stromback, J. (ed.), Global Political Marketing. Routledge, 2010

Moore, D. W. The Superpollsters. Four Walls Eight Windows, 1995

Morris, D. The New Prince. Renaissance Books, 1999

Morris, D. Power Plays. Regan Books, 2002

Plasser, F. - Plasser, G. Global Political Campaigning. Praeger, 2002

Popkin, S. L. The Reasoning Voter. University of Chicago Press, 1994

Shea, D. M. - Burton, M. J. Campaign Craft, Praeger, 2006

Schwartz, T. The Responsive Chord. Anchor Books, 1973

Sun-C'. Umění války, jakékoliv vydání

Thurber, J. A. - Nelson, C. J. (ed.) Campaigns and Elections American Style, Westview, 1996

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)

1. Volební kampaně obecně - základní historicko-teoretický přehled, jak se liší od komerčních, co znamená volební strategie a taktika

2. Plán kampaně

3. Sdělení kampaně

4. Výzkumy veřejného mínění

5. Cílové skupiny

6. Média, krizová komunikace

7. Reklamní prostředky - ?stará média"

8. Reklamní prostředky - ?nová média"

9. Kontaktní kampaň a mobilizace voličů

10. Kampaň z pohledu kandidátů

11. Mezinárodní komparace, etika v kampaních

12. Prezentace prací účastníků kurzu

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK