|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)
Předmět je věnován praktickému pohledu na obsah i formu komunikace v současných volebních kampaních. První část se bude zabývat strategií volebních kampaní - jednak identifikaci hlavního poselství a vymezení se proti konkurenci, dále jak toto sdělení úspěšně komunikovat cílovým skupinám. Součástí bude i vysvětlení role průzkumů veřejného mínění v tomto procesu. Druhá část se zabývá taktikou volebních kampaní. Na základě popisu struktury volebních štábů budou analyzovány složky, které volební kampaň může využít k přesvědčování a mobilizaci voličů. Výuka se nezaměří jen na Českou republiku, ale také na kampaně v USA, západní či východní Evropě a v Asii. Součástí mohou být i debaty se zahraničními experty.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (27.02.2010)
Asher, H. Polling and the Public. CQ Press, 2004 Faucheux, R. A. Running for Office. Evans and Company, 2002 Faucheux, R. A. Winning Elections. Evans and Company, 2003 Lees-Marshment, J. - Rudd, C. - Stromback, J. (ed.), Global Political Marketing. Routledge, 2010 Moore, D. W. The Superpollsters. Four Walls Eight Windows, 1995 Morris, D. The New Prince. Renaissance Books, 1999 Morris, D. Power Plays. Regan Books, 2002 Plasser, F. - Plasser, G. Global Political Campaigning. Praeger, 2002 Popkin, S. L. The Reasoning Voter. University of Chicago Press, 1994 Shea, D. M. - Burton, M. J. Campaign Craft, Praeger, 2006 Schwartz, T. The Responsive Chord. Anchor Books, 1973 Sun-C'. Umění války, jakékoliv vydání Thurber, J. A. - Nelson, C. J. (ed.) Campaigns and Elections American Style, Westview, 1996
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)
1. Volební kampaně obecně - základní historicko-teoretický přehled, jak se liší od komerčních, co znamená volební strategie a taktika 2. Plán kampaně 3. Sdělení kampaně 4. Výzkumy veřejného mínění 5. Cílové skupiny 6. Média, krizová komunikace 7. Reklamní prostředky - ?stará média" 8. Reklamní prostředky - ?nová média" 9. Kontaktní kampaň a mobilizace voličů 10. Kampaň z pohledu kandidátů 11. Mezinárodní komparace, etika v kampaních 12. Prezentace prací účastníků kurzu |