|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (15.02.2010)
Předmět se skládá z teoretické a praktické části, v nichž budou nejprve teoreticky popsány a poté na příkladech analyzovány prvky a pravidla vizuální komunikace. Výuka bude obsahovat krátké workshopy, v nichž si studenti osvojí praktické dovednosti analýzy vizuální komunikace a kreativních postupů v reklamě. Důraz je kladen na vizuální zkušenost, kterou studenti získají prostřednictvím práce na vlastním projektu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)
Berger, J. Ways of Seeing. London: British Broadcasting Corporation and Penguin Books Ltd., 1972 Arens, W. F. Contemporary Advertising. New York: The McGraw-Hill Companies Inc., 1996 Twitchel, J. Adcult USA. New York: Columbia University Press, 1996 McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota, 2000 Rose, G. Visual methodologies. An Introduction to Interpretation of Visual Materials. London: Sage, 2007
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)
1. Vizuální komunikace - historie, veřejný prostor, ztráta veřejného prostoru, reklama a médium, příklon k vizualitě, současné trendy 2. Beze slov - piktogram, logo, corporate identity, workshop nonverbální komunikace 3. Klíčový vizuál - vizuál jako esence reklamního sdělení, vztah vizuálu a reklamního sdělení, klíčový vizuál a jeho zpracování v nejrůznějších médiích 4. Produkt a vizuální kódy - od pracího prášku, přes čokoládu, vodku, auto, pojištění, po záchranu velryb 5. Kreativní kuchyně - detailní seznámení s náplní práce art directora, grafika, kreativního ředitele, kreativní brief, metody hledání nápadu, skici, realizace 6. Tiskový inzerát a plakát - průvodce "královskou disciplinou" reklamní kreativity, rozbor kompozice a typografie 7. Televizní reklama a web - vizuální specifika televizní reklamy, kreativní revoluce spojená s webem 2.0, web jako budoucnost, virální marketing 8. Politická reklama v demokracii - politik jako produkt, specifika politické reklamy a její rozdílnost od reklamy např. na prací prášek |