PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Vizuální prvky marketingové komunikace - JJB277
Anglický název: Visual Elements in the Marketing Communication
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Pavel Dolanský
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (15.02.2010)

Předmět se skládá z teoretické a praktické části, v nichž budou nejprve teoreticky popsány a poté na příkladech analyzovány prvky a pravidla vizuální komunikace. Výuka bude obsahovat krátké workshopy, v nichž si studenti osvojí praktické dovednosti analýzy vizuální komunikace a kreativních postupů v reklamě. Důraz je kladen na vizuální zkušenost, kterou studenti získají prostřednictvím práce na vlastním projektu.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)

Berger, J. Ways of Seeing. London: British Broadcasting Corporation and Penguin Books Ltd., 1972

Arens, W. F. Contemporary Advertising. New York: The McGraw-Hill Companies Inc., 1996

Twitchel, J. Adcult USA. New York: Columbia University Press, 1996

McLuhan, M. Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota, 2000

Rose, G. Visual methodologies. An Introduction to Interpretation of Visual Materials. London: Sage, 2007

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (23.02.2010)

1. Vizuální komunikace - historie, veřejný prostor, ztráta veřejného prostoru, reklama a médium, příklon k vizualitě, současné trendy

2. Beze slov - piktogram, logo, corporate identity, workshop nonverbální komunikace

3. Klíčový vizuál - vizuál jako esence reklamního sdělení, vztah vizuálu a reklamního sdělení, klíčový vizuál a jeho zpracování v nejrůznějších médiích

4. Produkt a vizuální kódy - od pracího prášku, přes čokoládu, vodku, auto, pojištění, po záchranu velryb

5. Kreativní kuchyně - detailní seznámení s náplní práce art directora, grafika, kreativního ředitele, kreativní brief, metody hledání nápadu, skici, realizace

6. Tiskový inzerát a plakát - průvodce "královskou disciplinou" reklamní kreativity, rozbor kompozice a typografie

7. Televizní reklama a web - vizuální specifika televizní reklamy, kreativní revoluce spojená s webem 2.0, web jako budoucnost, virální marketing

8. Politická reklama v demokracii - politik jako produkt, specifika politické reklamy a její rozdílnost od reklamy např. na prací prášek

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK