PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Interkulturní komunikace v mezinárodním marketingu - JJB274
Anglický název: Intercultural Communication in International Marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 20 / 20 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (18.01.2015)
This seminar focuses on intercultural communication with a special regard to international marketing and advertising. The aim of the intercultural communication is to share the information across different cultures and various social groups. Intercultural communication is synonymous to cross-cultural communication, and it's closely bound to other social sciences, such as media studies, cognitive linguistics, cultural anthropology, sociology, psychology and philosophy. We will derive from Geert Hofstede's understanding of cultural dimensions, and we well first define culture in all aspects of human life (rituals, food, entertainment, education, relationships, religion, art, science etc.). We will then work with intercultural specifics and examine how to communicate them in international marketing and advertising. We will talk about globalization and localization of campaigns, and analyze specific examples. The aim of this seminar is to understand the important and deeply rooted role of culture in social communication. After completing the course the students will be able to better understand and predict barriers or misunderstanding which can emerge in international marketing and communication.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK