PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2007/2008
   Přihlásit přes CAS
Sociologický výzkum v marketingové komunikaci - JJB272
Anglický název: Sociological Surveys in Marketing Communication
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2007 do 2007
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Libor Konvička
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (20.01.2014)
Výuka navazuje na předmět Propedeutika sociologických výzkumů. Posluchači by si měli dále prohloubit znalosti kvantitativních a kvalitativních výzkumů v marketingové komunikaci a využití jejich výsledků. Dále se výuka zaměří na práci sociologických agentur, ekonomii sociologického výzkumu, kvantitativní výzkumy v akademické tradici a v marketingovém výzkumu, reprezentativitu a výběry, operacionalizaci a způsoby dotazování, pravidla dobrého dotazníku, interpretaci výsledků, atd. Z téhož důvodu se na výuce významně podílejí přední odborníci z různých výzkumných agentur.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (23.01.2014)

zápočtový test (min 60%)

vypracování (odevzdání a prezentace) seminární práce + účast na konzultacích k práci

 

Literatura
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (20.01.2014)

COOPER, Donald R., et al. Business research methods. 5. Ed. Irwin, 2003.

FORET, M. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.

HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008, 407 s. ISBN 978-80-7367-485-4.

KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.

PECÁKOVÁ, I., I. NOVÁK aj. HERZMANN. Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Oeconomica, 2004.

PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada, 1996. ISBN: 8071692999.

SAUNDERS, Mark, Philip LEWIS a Adrian THORNHILL. Research methods for business students. 5th ed. New York: Prentice Hall, c2009, xxi, 614 p. ISBN 978-027-3716-860.

DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologické znalosti. Karolinum, 2000. 3. Vyd. ISBN 80-246-0139-7.

HAGUE, P. Průzkum trhu. Computer Press, 2003. ISBN: 80-7226-917-8.

PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada, 1996. ISBN: 8071692999.

ZIKMUND, William G. et al. Business research methods. 9th ed. Mason, OH: South-Western, 2010. 9. ISBN 11-118-2692-7.

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (12.02.2014)

Osnova výuky

1. Úvod do předmětu

2. Zadání průzkumu (research brief)

3. Realizace průzkumů bez agentury

4. Proces agenturního průzkumu a jeho kritické body

5. Prezentace výsledků sociologického průzkumu zadavateli

6. Pokročilé nástroje kvalitativního dotazování v marketingovém výzkumu

7. Praktikum

8. Pokročilé nástroje zpracování dat z kvantitativního dotazování v marketingovém výzkumu

9. Crowdsourcing - výzkum prostřednictvím on-line komunit

10. Neuromarketing a jeho aplikace pro potřeby sociologického výzkumu

11. Prezentace semestrálních prací - 1. část

12. Prezentace semestrálních prací - 2. část

13. Uzavření předmětu, zápočet

 

Podmínky k udělení KZ:

závěrečný test ze zadané literatury (min 60%)

vypracování (odevzdání a prezentace) seminární práce + účast na konzultacích k práci. Seminární práce - jedná se o týmovou práci. V prvním týdnu výuky si studenti utvoří pracovní týmy a v druhém týdnu výuky závazně nahlásí téma, které budou chtít zpracovat. V rámci 11. a 12. přednášky bude probíhat workshop semestrálních prací, kde každý tým bude prezentovat svoji práci svým kolegům. Práce bude zpracována ve wordu, který se bude odevzdávat a v poverpointové prezentaci, jež bude sloužit jako pomůcka při prezentování práce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK