PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2007/2008
   Přihlásit přes CAS
Dějiny a teorie marketingové komunikace - JJB270
Anglický název: History and Theory of Marketing Communication
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2007 do 2008
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Pavel Dolanský
Prerekvizity : JJB269
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (23.01.2019)
Předmět navazuje na JJB269 Sociální kontext komunikace, je tedy vhodné navštěvovat kurzy v tomto pořadí.
Kurz se zabývá dějinným vývojem marketingového komunikace, dále soudobou teorií marketingové komunikace.
Rozebírá historický vývoj marketingového myšlení v USA, Evropě i českých zemích. Seznamuje studenty s koncepty marketingového prostředí, marketingové strategie, marketingového mixu a možnostmi zkoumání komunikace v historických a sociálních souvislostech.
Dále se kurz zabývá aktuálními trendy v marketingové komunikaci, především s ohledem na české prostředí.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (23.01.2019)

Povinná:

viz nahraná literatura (z Moderní marketingové komunikace jen vybraná část)

 

Doporučená:

Bernays, E. L. Propaganda. Brooklyn NY: Ig, 2005

Caywood, C. L. The Handbook of Strategic Public Relations & Integrated Communications. McGraw-Hill, 1997

Clow, K. E., Baack, D. Reklama, propagace a marketingová komunikace. Computer Press, 2008

Dahlén, M. (et al.) Marketing Communications: A Brand Narrative Approach. Hoboken: Wiley, 2010

Dyer, G. Advertising as Communication. Routledge, 2003

De Pelsmacker, P. (et al.) Marketingová komunikace, Grada, 2003

Jabloński, A. W. a kol. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. Barrister & Principal, 2006

Jowett, G. S., O´Donnell, V. Propaganda and Persuasion. Sage, 2006

Hejlová, D. Public relations, Grada, 2015

Hlouchová, K. Proměny československé reklamy, Václav Klemm, 2015

Horňák P. Reklama:teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie, Verbum, 2010

Karlíček, M. et al. Základy marketingu. Grada, 2013.

Karlíček, M, Král. P. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Grada 2011.

Kotler, P. Marketing 3.0: from products to customers to the human spirit Wiley, 2010.

Kotler, P., Lee, N., Roberto, N. Social Marketing: Improving the Qquality of  Life. Sage,

2002

Kotler, P., Lee, N., Social Marketing: Influencing Behaviors for Good. Sage, 2008

Kotler, P. et al. Moderní marketing, Grada, 2007

Kotler, P., Keller, K. L. Marketing management. Grada, 2007

Kroutvor, J. Umění ulice: Z dějin plakátu a proměn doby. Comet, 1991

Krupka, J. Česká reklama. Bizbooks, 2012

Lees-Marshment, J., Strömbäck, J., Rudd, Ch. (eds) Global Political Marketing. Routledge, 2009

McNair, B. An Introduction to Political Communication. Routledge, 2003

Pincas, S., Loiseau, M. Dějiny reklamy, Slovart, 2009

Přikrylová J, Jahodová H. Moderní marketingová komunikace, Grada, 2010.

Signitzer, B. (et al.) Using Communication Theory: An Introduction to Planned Communication. Sage, 2000

Tellis, G. J. Reklama a podpora prodeje. Grada, 2000

Varey, R. J. Marketing Communication: Principles and Practice. Routledge, 2002

Vošahlíková, P. Zlaté časy české reklamy. Karolinum, 1999

Weinreich, N. K. Hands-on Social Marketing. Sage, 2011

 

 

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (05.05.2020)

Podmínky udělení atestu:

úspěšné složení testu (test 27. dubna, o týden později náhradní test pro neúspěšné a ty, kteří prokáží, že se se v řádném termínu nemohli účastnit) /test je z důvodu pandemie zrušen/.

odevzdání seminární práce na téma komunikační strategie firmy/produktu se závěrečným komunikačním doporučením (esej cituje relevantní literaturu dle citační normy (https://knihovna.fsv.cuni.cz/rady-navody/jak-proc-citovat), rozsah 6 normostran), je hodnocen známkou A,B,C,D,E,F. Odevzdání práce do 24.5.2020!

Prezentace hlavních bodů eseje je online 18.5.

!Výuka není 13.4.!

Zápis tématu zde: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1oL0w67zLlhbBNsnfq046AF9pK97ZzLKt2eTE5omiyM4/edit?usp=sharing

výsledná známka závisí na úspěšném odevzdání eseje (podílí se 50 procenty na výsledné známce), prezentaci eseje a úspěšnosti v testu (podílí se 50 procenty na výsledné známce)

20 b.: A

19 b.: B 

18 b.: C

17 b.: D

16-15 b. E

14 b. a méně: F  

 

Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F. 

Výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovení klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 %=C, 81-90 %=2 a 91% a více=A).

 

kontakt: david.klimes@fsv.cuni.cz

 

 

 

 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Ing. David Klimeš, Ph.D. (23.01.2019)

 

I. Marketing v historických a sociálních souvislostech

II. Vývoj marketingové komunikace v českých zemích od roku 1918

III. Vývoj marketingové komunikace v českých zemích od roku 1989

IV. Marketingový prostředí a mix  (s důrazem na komunikaci)

V. Marketing v internetovém věku

VI. Marketing 3.0 a aktuální trendy

VII. TEST

Poslední dvě hodiny prezentace esejů

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK