PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Strategie volebních kampaní - JJB266
Anglický název: Strategy of Pre-election Campains
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2011 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 20 / 20 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (19.09.2012)
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými trendy ve strategickém plánování volebních kampaní a komunikace politických stran v souvislosti s volbami. Výuka se zaměří na plánování volební kampaně, výběr kandidátů, přípravu kandidátů a celkové strategie. Dále budou popsány způsoby, jak je možné organizovat a vést volební kampaně, také metody, jak tyto kampaně analyzovat. Rovněž budou analyzovány postupy, jimiž politické strany připravují a formulují své dlouhodobé záměry, neboť bez účinné strategie není možné definovat jasné cíle další politické činnosti.
Literatura
Poslední úprava: MATUSKOVAANNA (14.09.2015)

Literatura:

Povinná literatura:

 

  • Dezenhall, E., Weber, J. (2007): Damage Control: Why Everything You Know About Crisis Management is Wrong. Hardcover: Portfolio Hardcover.
  • Downs, A. (1957): An economic theory of democracy. New York: Harper.
  • Farrell, D. M., Bowler, S. (1992): Electoral strategies and political marketing. : New York: St. Martin Press.
  • Faucheux, R. A. (2003): Winning Elections. Political Campaign Management, Strategy and Tactics. New York: M. Evans and Company, Inc.
  • Johnson-Cartee, K. S. - Copeland, G. (2003). Strategic Political Communication. Rowman & Littlefield.
  • Newman, B. I.(ed.)(1999): Handbook of Political Marketing.Thousand Oaks - London - New Delhi: SAGE Publications.

·      Lilleker, D. G. (2006): Key Concepts in Political Communication. London-Thousand Oaks- New Delhi: Sage Publications Ltd.

  • Rose, C. (2005): How to win campaigns (100 steps to success) London: Earthscan.

 

Doporená literatura:

 

·      Kotler, P. (1995): Marketink  Management, analýza, plánování, využití, kontrola, Praha: Victoria Publishing.

·      Mark, D. (2007): Going dirty. The Art of Negative Campaigning. Lanham-Boulder-New York-Toronto-Plymouth: Rowman&Littlefield Publishers, Inc.

·      Price L. (2005): The Spin Doctor´s Diary. London: odder & Stoughton 2005.

·      Richards, P. (2005): Be your own spin doctor. A practical guide to using the media. London: Politico´s.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK