Poslední úprava: PhDr. Pavel Dolanský (19.09.2012)
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými trendy ve strategickém plánování volebních kampaní a komunikace politických stran v souvislosti s volbami. Výuka se zaměří na plánování volební kampaně, výběr kandidátů, přípravu kandidátů a celkové strategie. Dále budou popsány způsoby, jak je možné organizovat a vést volební kampaně, také metody, jak tyto kampaně analyzovat. Rovněž budou analyzovány postupy, jimiž politické strany připravují a formulují své dlouhodobé záměry, neboť bez účinné strategie není možné definovat jasné cíle další politické činnosti.
Literatura
Poslední úprava: MATUSKOVAANNA (14.09.2015)
Literatura:
Povinná literatura:
Dezenhall, E., Weber, J. (2007): Damage Control: Why Everything You Know About Crisis Management is Wrong. Hardcover: Portfolio Hardcover.
Downs, A. (1957): An economic theory of democracy. New York: Harper.
Farrell, D. M., Bowler, S. (1992): Electoral strategies and political marketing. : New York: St. Martin Press.
Faucheux, R. A. (2003): Winning Elections. Political Campaign Management, Strategy and Tactics. New York: M. Evans and Company, Inc.
Johnson-Cartee, K. S. - Copeland, G. (2003). Strategic Political Communication. Rowman & Littlefield.
Newman, B. I.(ed.)(1999): Handbook of Political Marketing.Thousand Oaks - London - New Delhi: SAGE Publications.
· Lilleker, D. G. (2006): Key Concepts in Political Communication. London-Thousand Oaks- New Delhi: Sage Publications Ltd.
Rose, C. (2005): How to win campaigns (100 steps to success) London: Earthscan.
Doporučená literatura:
· Kotler, P. (1995): Marketink Management, analýza, plánování, využití, kontrola, Praha: Victoria Publishing.
· Mark, D. (2007): Going dirty. The Art of Negative Campaigning. Lanham-Boulder-New York-Toronto-Plymouth: Rowman&Littlefield Publishers, Inc.
· Price L. (2005): The Spin Doctor´s Diary. London: odder & Stoughton 2005.
· Richards, P. (2005): Be your own spin doctor. A practical guide to using the media. London: Politico´s.