|
|
|
||
Poslední úprava: WOLAKR (18.02.2013)
|
|
||
Poslední úprava: WOLAKR (18.02.2013)
Předmět seznamuje studenty s problematikou mediální gramotnosti a mediální výchovy jako svébytného vzdělávacího tématu (historie, teorie, přístupy, realizace, výzkum) a zabývá se hledáním styčných bodů mezi tímto tématem a oblastí marketingu. |
|
||
Poslední úprava: WOLAKR (18.02.2013)
Konkrétní aktuální povinná literatura bude upřesněna v rámci setkání a bude k dispozici ke stažení na www.medialnigramotnost.cz
Doporučená literatura:
Mičienka, M. - Jirák, J. a kol. Rozumět médiím. PartnesCzech, 2006 |
|
||
Poslední úprava: WOLAKR (18.02.2013)
Seminář |
|
||
Poslední úprava: WOLAKR (18.02.2013)
Aktivní účast na setkáních v rámci výuky, vypracovnání a objhajoba závěrečné práce |
|
||
Poslední úprava: WOLAKR (18.02.2013)
Předběžná tematická struktura:
I. Teoreticko-historická část:
01. mediální gramotnost a mediální výchova jako součást všeobecného vzdělání a vzdělávání - institucionalizace "poznání médií"
02. základní tematické vymezení mediální gramotnosti
03. mediální výchova v historickém kontextu, mediální výchova v zahraničí, vývoj a současný stav (přehled)
04. mediální výchova v českém prostředí (vývoj a současný stav), mediální výchova a její pozice v současném českém školství
05. cíle a poslání mediální výchovy, přístupy k výuce mediální výchovy, zdroje a prameny pro výuku k životu s médii
06. "systémové" problémy mediální výchovy: vztah k ostatním "výchovám", chápání šíře pojmu "mediální"
07. "společenské" problémy mediální výchovy: je mediální výchova součástí přípravy k plnohodnotnému občanství? Má mediální výchova obranný charakter?
II. Praktická část:
08. přístupy k realizaci mediální výchovy: mediální výchova jako integrované téma, mediální výchova a projektová výuka, mediální výchova jako samostatný předmět
09. ukázky realizace mediální výchovy: diskuse s učiteli z praxe, zadání projektů
10. -13. prezentace projektů
Každý z účastníků vypracuje projekt (jeho podoba bude určena na základě zaměření studenta - může jít o teoretický text, popularizační text, didaktickou pomůcku pro učitele apod.) přispívající k rozvoji mediální gramotnosti určité soc. skupiny. Přípravu projektu, který bude zadán při osmém setkání, může student konzultovat s vedoucím semináře. Výsledný projekt bude v závěru semestru představen a pokud možno "realizován". |
|
||
Poslední úprava: WOLAKR (18.02.2013)
kurz je studentům otevřen bez omezení |