PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Propedeutika sociologických výzkumů - JJB263
Anglický název: Principles of Sociological Surveyes
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (62)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Libor Konvička
Vyučující: Libor Konvička
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MATUSKOVAANNA (21.09.2015)
Pozornost je zaměřena především na využívání sociologických výzkumů v marketingové praxi, tedy tzv. marketingovým výzkumům. Studenti se seznámí s terminologií sociologických výzkumů a využívaných hraničních oborů (psychologie, etnografie, statistika), s předpoklady a omezeními aplikace sociologických výzkumů v marketingové praxi, se základními etapami realizace marketingových výzkumů, otázkami využívání specializovaných agentur pro realizaci výzkumů a možnostmi jejich realizace bez agentur v internetovém prostředí. Součástí předmětu je také objasnění zásad tvorby výzkumných nástrojů (dotazníků a scénářů) a principů sběru empirického materiálu v sociologických výzkumech.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: MATUSKOVAANNA (21.09.2015)

 

Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem formou písemné zkoušky (40 bodů), závěrečnou semestrální týmovou prací (60 bodů). Pro absolvování kurzu je nutné získat nejméně 61 bodů.

Hodnocení je následující:

100b. - 90b = 1

89b. - 75b. = 2

74b. - 61b. = 3

60b a méně = 4

 

Semestrální práce se bude odevzdávat jak v tištěné, tak v elektronické podobě (formát word, fond: TNR, vel. 12, řád. 1). 

Zadání semestrální práce 21. října , odevzdání práce (elektronicky na matuskova@fsv.cuni.cz) do 10. prosince

Literatura
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (11.09.2014)

Bauman, Z. Myslet sociologicky. SLON, 1996. ISBN 807419026

Disman, M. Jak se vyrábí sociologické znalosti. Karolinum, 2000. 3. vyd. ISBN 80-246-0139-7

Giddens, A. Sociologie, 2013. Kapitola: jak klást otázky v sociologickém výzkumu

Hague, P. Průzkum trhu. Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8

Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2.vyd. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4

Kozel, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada 2011. ISBN 978-80-247-3527-6

Pecáková, I., Novák, I., Herzmann J.  Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0753-6

Přibová, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada, 1996. ISBN 8071692999

Řehák, J., Řeháková, B. Analýza kategorizovaných dat v sociologii. Academie, 1986

Silverman, D. Ako robiť kvalitatívny výskum:praktická príručka. Pegas, 2005

ICC/ESOMAR International Code on Market and Social research, ESOMAR, 2008

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (10.09.2014)

1. Úvod do předmětu

2. Klasifikace výzkumů (tematická, metodologická)  

3. Úloha výzkumných agentur

4. Reprezentativita v sociologickém výzkumu

5. Ekonomie sociologického výzkumu

6. Metodologické předpoklady kvalitativního výzkum  

7. Pravidla dobrého scénáře

8. Metodologické předpoklady kvantitativního výzkumu

9. Pravidla dobrého dotazníku

10. Zpracování a analýza dat v kvantitativním sociologickém výzkumu

11. Zadavatel versus výzkumník

12. Specifika sociologického výzkumu firem (B2B)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK