PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Propedeutika sociologických výzkumů - JJB263
Anglický název: Principles of Sociological Surveyes
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2016
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (1)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Anna Shavit, Ph.D.
Záměnnost : JJB405
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Pozornost je zaměřena především na využívání sociologických výzkumů v marketingové praxi, tedy tzv. marketingovým výzkumům. Studenti se seznámí s terminologií sociologických výzkumů a využívaných hraničních oborů (psychologie, etnografie, statistika), s předpoklady a omezeními aplikace sociologických výzkumů v marketingové praxi, se základními etapami realizace marketingových výzkumů, otázkami využívání specializovaných agentur pro realizaci výzkumů a možnostmi jejich realizace bez agentur v internetovém prostředí. Součástí předmětu je také objasnění zásad tvorby výzkumných nástrojů (dotazníků a scénářů) a principů sběru empirického materiálu v sociologických výzkumech.
Poslední úprava: MATUSKOVAANNA (21.09.2015)
Podmínky zakončení předmětu

 

Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem formou písemné zkoušky (40 bodů), závěrečnou semestrální týmovou prací (60 bodů). Pro absolvování kurzu je nutné získat nejméně 61 bodů.

Hodnocení je následující:

100b. - 90b = 1

89b. - 75b. = 2

74b. - 61b. = 3

60b a méně = 4

 

Semestrální práce se bude odevzdávat jak v tištěné, tak v elektronické podobě (formát word, fond: TNR, vel. 12, řád. 1). 

Zadání semestrální práce 21. října , odevzdání práce (elektronicky na matuskova@fsv.cuni.cz) do 10. prosince

Poslední úprava: MATUSKOVAANNA (21.09.2015)
Literatura

Bauman, Z. Myslet sociologicky. SLON, 1996. ISBN 807419026

Disman, M. Jak se vyrábí sociologické znalosti. Karolinum, 2000. 3. vyd. ISBN 80-246-0139-7

Giddens, A. Sociologie, 2013. Kapitola: jak klást otázky v sociologickém výzkumu

Hague, P. Průzkum trhu. Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-917-8

Hendl, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2.vyd. Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4

Kozel, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Grada 2011. ISBN 978-80-247-3527-6

Pecáková, I., Novák, I., Herzmann J.  Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0753-6

Přibová, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada, 1996. ISBN 8071692999

Řehák, J., Řeháková, B. Analýza kategorizovaných dat v sociologii. Academie, 1986

Silverman, D. Ako robiť kvalitatívny výskum:praktická príručka. Pegas, 2005

ICC/ESOMAR International Code on Market and Social research, ESOMAR, 2008

Poslední úprava: Koudelková Petra, Ing. Bc., Ph.D. (11.09.2014)
Sylabus

1. Úvod do předmětu

2. Klasifikace výzkumů (tematická, metodologická)  

3. Úloha výzkumných agentur

4. Reprezentativita v sociologickém výzkumu

5. Ekonomie sociologického výzkumu

6. Metodologické předpoklady kvalitativního výzkum  

7. Pravidla dobrého scénáře

8. Metodologické předpoklady kvantitativního výzkumu

9. Pravidla dobrého dotazníku

10. Zpracování a analýza dat v kvantitativním sociologickém výzkumu

11. Zadavatel versus výzkumník

12. Specifika sociologického výzkumu firem (B2B)

Poslední úprava: Koudelková Petra, Ing. Bc., Ph.D. (10.09.2014)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK