PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
Markething - online publikování a populární kultura II. - JJB259
Anglický název: Markething - online publishing and popular culture II.
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2015 do 2016
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 15 (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Martin Maxa
Vyučující: Mgr. Martin Maxa
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Martin Maxa (04.09.2017)
Kurz poskytne posluchačům základní teoretický rámec v oblastech populární kultury, nových médií a online žurnalistiky. Posluchači se budou při kurzu dále věnovat vývoji populární kultury, klíčovým východiskům kultury obsahových remixů a splývání rolí konzumentů a producentů. Tento kurz je doporučen studentům 2. a 3. ročníku, kteří již absolvovali předměty JJB210 - Kulturní kořeny moderní společnosti a JJB238 - Kritika marketingové komunikace.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Martin Maxa (31.01.2018)

Četba:

Doctorow, C. Copyright je začátek války. Česká pozice, 2012.

Fiske, J. Understanding Popular Culture. Routledge, 2011.

Jenkins, H. Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press, 2008.

Simkanič, J. Mediální revoluce. Simindr, 2014.

Toffler, A. The Third Wave. Bantam, 1984.

Thompson, J. B. Média a modernita. Karolinum, 2001.

 

Video:

Curtis, A. The Century of the Self: Hapiness Machines. BBC, 2002. https://www.youtube.com/watch?v=eJ3RzGoQC4s

Ferguson, K. Everything is a Remix. https://vimeo.com/139094998 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Martin Maxa (31.01.2018)

ONLINE PUBLIKOVÁNÍ A POPULÁRNÍ KULTURA II. : PROGRAM LETNÍHO SEMESTRU 2017/2018

21. 2. 2018
Představení kurzu

28. 2. 2018
Populární kultura a její vývoj
ČETBA: Henry Jenkins - Convergence Culture
nebo John Fiske - Understanding Popular Culture

7. 3. 2018
Bone Tomahawk: svět, který skončil včera

14. 3. 2018
American Beauty: kontrakultura, neomarxismus a Antonio Gramsci

21. 3. 2018
Bony a klid: Raymond Williams a structure of feeling

28. 3. 2018
Terminator, Predator and Alien killed Bill Paxton: kultura obsahových remixů a transmediální vyprávění

4. 4. 2018
Cannibal Holocaust: Ušokovat se k smrti!

11. 4. 2018
Il nome della rosa: mira sed perversa delectatio a Umberto Eco

18. 4. 2018
The Boat That Rocked: problematika copyrightu a regulace populární kultury

25. 4. 2018
Dawn of the Dead: strach a ošklivost v populární kultuře a jejich proměny napříč historií

2. 5. 2018
Ragnarök a Roland Emmerich: eschatologie v populární kultuře

9. 5. 2018
Zakončení předmětu

16. 5. 2018
Rektorský den

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK