Zpracování textů pro média - JJB254
|
|
|
||
Studenti se v praktických cvičeních seznámí s různými formami písemného projevu, především veřejného a marketingového charakteru. Budou vedeni k osvojení si a praktickému uplatňování korektních vyjadřovacích návyků, k funkčnímu, kultivovanému využívání širšího spektra jazykových prostředků. Výuka bude zaměřena na rozpoznávání specifik marketingových textů oproti jiným typům psaných projevů. Studenti si rovněž osvojí současnou praxi redigování v redakcích a základní dovednosti potřebné pro tvorbu textů určených ke zveřejnění v médiích. Součástí výuky bude i zkoumání již uveřejněných textů, zejména titulků a expozic, které jsou rozhodující pro upoutání zájmu recipientů. Poznatky z rozborů studenti využijí při tvorbě vlastních textů. Poslední úprava: Dolanský Pavel, PhDr. (27.09.2005)
|
|
||
Bourdieu, P. O televizi. Doplněk, 2002 Burton, G. - Jirák, J. Úvod do studia médií. Barrister&Principal, 2001 Köpplová, B. - Jirák, J. Média a společnost. Portál, 2003 Mander, J. Čtyři důvody pro zrušení televize. Doplněk, 2000 Postman, N. Ubavit se k smrti. Mladá fronta, 1999 Reifová, I. (et al.). Slovník mediální komunikace. Portál, 2004 Thompson, J. B. Média a modernita. Karolinum, 2004 Vybíral, Z. Lži, polopravdy a pravda v lidské komunikaci. Portál, 2003 Kolektiv autorů. Zpravodajství v médiích. Karolinum, 2001 Kolektiv autorů. Média a realita: Sborník prací Katedry mediálních studíí a žurnalistiky FSS MU. Řada Média, kultura, komunikace. Svazek 5 a 6. MU Brno, 2003 Agentura a její zpravodajství. ČTK, 1994 Poslední úprava: Dolanský Pavel, PhDr. (27.09.2005)
|