PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Markething - online publikování a populární kultura I. - JJB253
Anglický název: Markething - Online Publishing & Popular Culture I.
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2018
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (24)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Martin Maxa
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Martin Maxa (04.09.2017)
Kurz poskytne posluchačům základní teoretický rámec v oblastech populární kultury, nových médií a online žurnalistiky. Posluchači se budou při kurzu dále věnovat vývoji populární kultury, klíčovým východiskům kultury obsahových remixů a splývání rolí konzumentů a producentů. Tento kurz je doporučen studentům 2. a 3. ročníku, kteří již absolvovali předměty JJB210 - Kulturní kořeny moderní společnosti a JJB238 - Kritika marketingové komunikace.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Martin Maxa (04.09.2017)

Cílem předmětu je seznámit studenty s historií a základními teoretickými východisky populární kultury a poskytnout jim teoretický i praktický rámec v oblasti publikování v online médiích.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Martin Maxa (04.09.2017)

Atestace je podmíněna splněním následujících bodů:

1. Pravidelná účast na semináři, minimálně 80% (tedy účast na minimálně 10 setkáních).

2. Samostatná práce v rámci malých skupin studentů a vypracování předem domluveného výstupu.

 

Kurz bude probíhat formou semináře doprovázeného přednáškou. Výklad se bude prolínat s diskuzí, s krátkými vstupy studentů a případnou návštěvou hosta ze světa online médií. Dotazy směřujte na martin.maxa@mkpr.cz.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Martin Maxa (04.09.2017)

Četba:

Doctorow, C. Copyright je začátek války. Česká pozice, 2012.

Fiske, J. Understanding Popular Culture. Routledge, 2011.

Jenkins, H. Convergence Culture: Where Old and New Media Collide. New York University Press, 2008.

Simkanič, J. Mediální revoluce. Simindr, 2014.

Toffler, A. The Third Wave. Bantam, 1984.

Thompson, J. B. Média a modernita. Karolinum, 2001.

 

Video:

Curtis, A. The Century of the Self: Hapiness Machines. BBC, 2002. https://www.youtube.com/watch?v=eJ3RzGoQC4s

Buď toho součástí. Dokumentární snímek sponzorovaná Ochranným svazem autorským. https://www.youtube.com/watch?v=rCbwXQVQxmo

Ferguson, K. Everything is a Remix. https://vimeo.com/139094998

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Martin Maxa (05.09.2017)

ONLINE PUBLIKOVÁNÍ A POPULÁRNÍ KULTURA I. : PROGRAM ZIMNÍHO SEMESTRU 2017/2018

4. 10. 2017
Představení kurzu

11. 10. 2017
Populární kultura a její vývoj
ČETBA: Henry Jenkins - Convergence Culture
nebo John Fiske - Understanding Popular Culture

18. 10. 2017
Bone Tomahawk: svět, který skončil včera

25. 10. 2017
American Beauty: kontrakultura, neomarxismus a Antonio Gramsci

1. 11. 2017
Bony a klid: Raymond Williams a structure of feeling

8. 11. 2017
Terminator, Predator and Alien killed Bill Paxton: kultura obsahových remixů a transmediální vyprávění

15. 11. 2017
Cannibal Holocaust: Ušokovat se k smrti!

22. 11. 2017
Il nome della rosa: mira sed perversa delectatio a Umberto Eco

29. 11. 2017
The Boat That Rocked: problematika copyrightu a regulace populární kultury

6. 12. 2017
Dawn of the Dead: strach a ošklivost v populární kultuře a jejich proměny napříč historií

13. 12. 2017
Ragnarök a Roland Emmerich: eschatologie v populární kultuře

20. 12. 2017
Zakončení předmětu

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK