PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2007/2008
   Přihlásit přes CAS
Úvod do studia českého jazyka I - JJB249
Anglický název: Introduction to Czech Language I
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2007 do 2007
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. PaedDr. Zora Millerová
Je prerekvizitou pro: JJB250
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. (18.09.2011)
Předmět si klade za cíl seznámit studenty se základními rysy marketingových a PR textů. Výuka je zaměřena na rozvíjení praktických dovedností ve využití písma jako efektivního komunikačního nástroje při naplňování marketingové strategie a v komunikaci klíčových sdělení příjemcům (cílené psaní). Tématem je mj. písemná komunikace v obchodním styku, tvorba textů určených veřejnosti, médiím a konečným spotřebitelům (tiskové zprávy a prohlášení, informační materiály, propagační texty, pozvánky, dopisy, letáky), komunikace uvnitř a vně firmy (firemní periodika, internetové stránky). Získané znalosti budou ověřovány formou cvičení, opravou příkladových chybných textů, tvorbou vlastního textu a závěrečným jazykovým testem.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. (18.09.2011)

Akademická pravidla českého pravopisu. Academia, 1994

Čechová, M. a kol. Čeština - řeč a jazyk. ISV, 2002

Čechová, M. a kol. Komplexní jazykové rozbory. SPN, 1996

Černá, A. (et al.) Na co se nás často ptáte: Ze zkušeností jazykové poradny. Scientia, 2002

Čmejrková, S. (et al.) Čeština, jak ji znáte i neznáte. Academia, 1996

Čmejrková, S. Reklama v češtině. Čeština v reklamě. LEDA, 2000

Čmejrková, S. (et al.) Jak napsat odborný text. LEDA, 1999

ČSN 01 6910. Úprava písemností zpracovaných textovými editory. ČNI, Praha 2007

Daneš, F. a kol. Český jazyk na přelomu tisíciletí. Academia, 1997

Havránek, B. - Jedlička, A. Česká mluvnice. SPN, 1981

Hoffmannová, J. Stylistika a ...Trizonia, 1997

Hrbáček, J. Úvod do studia českého jazyka. Karolinum, 1997

Internetová jazyková příručka na http://prirucka.ujc.cas.cz/

Knappová, M. Naše a cizí příjmení v současné češtině. TAX AZ KORT, Liberec 2008

Kočička, P. - Blažek, J. Praktická typografie. Computer Press, 2000

Kraus, J. - Hoffmannová, J. Písemnosti v našem životě. Fortuna, 2005

Kuldová, O. - Fleischmannová, E. Jak psát obchodní dopisy a jiné písemnosti. Fortuna, 2007

Nový akademický slovník cizích slov. Academia, 2005

Polívková, A. Naše místní jména a jak jich užívat. Universum, 2007

Pravdová, M. McDonald's - tak trochu jiná kultura? Karolinum, 2006

Pravidla českého pravopisu. Fortuna, 1999

Příruční mluvnice češtiny. NLN, 1995

Slovník spisovné češtiny pro školu a veřejnost. Academia, 1994

Slovník spisovného jazyka českého, Nakladatelství ČSAV, 1960-1971, 4 sv.; reedice Academia, 1989, 8 sv.

Šebesta, K. Jazyk a styl propagačních textů. Praha, 1983

Šebesta, K. Reklamní texty: Jejich funkce a výstavba. UK, 1990

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. (08.09.2019)

Podmínkou zakončení předmětu v ZS je splnění závěrečného písmeného testu, jehož obsahem budou ze 70 % v přednáškách probíraná témata a ze 30 % otázky ze zadané četby. 

Tes musí být splněn úspěšně min. z 60 %, vzhledem ke konkrétnímu výsledku bude stanoveno konkrétní hodnocení A-E. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK