|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními metodami výzkumu mediálních sdělení. Studenti se seznámí s akademickým i komerčním výzkumem mediálních obsahů, představí základní rozdíly logiky kvantitativní a kvalitativní metodiky. Na teoretické seznámení s metodou navazuje praktické cvičení a aplikace metodiky. Studenti si tak osvojí vedle klasické kvantitativní obsahové analýzy Bernarda Berelsona také sémiotickou analýzu, analýza diskurzu a základy critické analýzy diskurzu. Vedle analýzy mediálních obsahů předmět nabídne přesah také do analýzy percepce mediálních sdělení. Po absolvování předmětu budou studenti vybaveni základními metodilogickými postupy a schopni samostatné analytické práce. Poslední úprava: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (14.09.2013)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studující se základními metodickými postupy zkoumání mediálních obsahů s přesahem k metodám sběru dat na základě rozhovorů. Poslední úprava: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (23.09.2014)
|
|
||
Základní literatura: Disman, M. 1993. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum. ISBN 9788024601397 Hendl, J. 2008. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Lindlof, T.R. - Taylor, B.C. 2002. Qualitative communication research methods. Second edition. London: Sage. Schulz, W., Reifová, I., Končelík, J. 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum. ISBN 8024608278. Strauss, A. - Corbinová, J. 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert. Trampota, T. Vojtěchovská, M. 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 9788073676834
Doplňující literatura: Berger, A. A. Media Analysis Techniques. Sage, 1998 Fiske, J. Introduction to Communication Studies. Routledge, 1982 Lehtonen, M. The Cultural Analysis of Texts. Sage, 2000 Silverman, D. Doing Qualitative research : A Practical Handbook. SAGE, 2005 Wimmer, R. D. - Dominick, J. R. Mass Media Research. Wadsworth, 1997
Poslední úprava: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (23.09.2014)
|
|
||
Přednáška kombinovaná s diskusí a s praktickými cvičeními. Poslední úprava: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (01.10.2013)
|
|
||
1) Účast na průběžných analytických cvičeních. 2) Přijetí závěrečného výzkumného projektu. Poslední úprava: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (28.11.2013)
|
|
||
1.Představení předmětu. Oblasti výzkumu médií. Přenosový model komunikace a základní oblasti výzkumu médií. 2. Kvantitativní versus kvalitativní výzkum. 3. Berelsonova kvantitativní obsahová analýza. 5. Interpretace sdělení. 7. Sémiotická analýza reklamního sdělení. Postupy grounded theory, otevřené a axiální kódování. Paradigmatický model. 12. Shrnutí látky a diskuse k výzkumným projektům.
Poslední úprava: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (23.09.2014)
|
|
||
Bez vstupních požadavků. Poslední úprava: Vochocová Lenka, PhDr., Ph.D. (01.10.2013)
|