|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (23.09.2014)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (23.09.2014)
Cílem předmětu je seznámit studující se základními metodickými postupy zkoumání mediálních obsahů s přesahem k metodám sběru dat na základě rozhovorů. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (23.09.2014)
Základní literatura: Disman, M. 1993. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum. ISBN 9788024601397 Hendl, J. 2008. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Lindlof, T.R. - Taylor, B.C. 2002. Qualitative communication research methods. Second edition. London: Sage. Schulz, W., Reifová, I., Končelík, J. 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum. ISBN 8024608278. Strauss, A. - Corbinová, J. 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert. Trampota, T. Vojtěchovská, M. 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 9788073676834
Doplňující literatura: Berger, A. A. Media Analysis Techniques. Sage, 1998 Fiske, J. Introduction to Communication Studies. Routledge, 1982 Lehtonen, M. The Cultural Analysis of Texts. Sage, 2000 Silverman, D. Doing Qualitative research : A Practical Handbook. SAGE, 2005 Wimmer, R. D. - Dominick, J. R. Mass Media Research. Wadsworth, 1997
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (23.09.2014)
Přednáška kombinovaná s diskusí a s praktickými cvičeními. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (23.09.2014)
1) Účast na průběžných analytických cvičeních. 2) Přijetí závěrečného výzkumného projektu. Článek z projektu musí mít formu vědeckého strukturovaného textu (teoretická východiska, metodologie, metoda, výsledky výzkumu, závěr, seznam literatury, poznámkový aparát). Termín odevzdání textu je 22. 1. 2015, práce odevzdané po tomto datu nebudou hodnoceny. Rozsah článku: 8-13 normostran. Studující mohou pracovat ve skupinách. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (23.09.2014)
1.Představení předmětu. Oblasti výzkumu médií. Přenosový model komunikace a základní oblasti výzkumu médií. 2. Kvantitativní versus kvalitativní výzkum. 3. Berelsonova kvantitativní obsahová analýza. 5. Interpretace sdělení. 7. Sémiotická analýza reklamního sdělení. Postupy grounded theory, otevřené a axiální kódování. Paradigmatický model. 12. Shrnutí látky a diskuse k výzkumným projektům.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (01.10.2013)
Bez vstupních požadavků. |