|
|
|
||
Poslední úprava: KOLLMAND (15.09.2013)
|
|
||
Poslední úprava: KOLLMAND (15.09.2013)
Bell, D. Kulturní rozpory kapitalismu. Slon, 1999 Blažek, B.; Olmrová, J. Zvrácená pyramida. Slon, 2006 Etzioni, A. Morální dimenze ekonomiky. Victoria Publishing, 1995 Galbraith, J. K. Economics and the Public Purpose. Harmondsworth: Penguin Books, 1983 Galbraith, J. K. Společnost hojnosti. Svoboda, 1967 Keller, J. Až na dno blahobytu. Praha: Hnutí duha, 1995 Klein, N. The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism. London: Penguin Books, 2007 Kleinová, N. Bez loga. Argo, 2005 Lipovetsky, G. Paradoxní štěstí. Prostor, 2007
|
|
||
Poslední úprava: KOLLMAND (15.09.2013)
1. Úvod do problematiky, dominantní v. alternativní paradigma 2. Kritika souvisejících disciplín (ekonomie, komunikačních studií, estetiky), možné přístupy ke kritice marketingové komunikace (etický, ekonomický, ekologický, filosofický, sociální) 3. Historické souvislosti: vznik marketingu (monopolní postavení v USA 19. stol., zavedení antimonopolních zákonů, inkorporace marketingových odd. do struktur firem), frankfurtská škola (Horkheimer, Adorno, Benjamin, Marcuse) 4. Historické souvislosti: 60. léta 20. století (marketingová revoluce, kritika orientace na produkci, zaměření na potřeby zákazníka), kritika Galbraith, Nader, Packard 5. Historické souvislosti: 80. ? 90. léta (Kotler a sociální funkce marketingu, rozdíl mezi diskursem občan v. spotřebitel) 6. Postmoderní marketing: průnik značek do veřejného prostoru (hřiště, školy, kampusy, sportoviště, Brand Boxing, Culture Jamming, Ad-Busting), kritika Klein 7. Problematika image a virtuální identity (Baudrillard, Virilio), mizení reálného (Meyrowitz) 8. Ekologie a trvale udržitelný rozvoj (automobilismus, řešení externalit, piguovská daň), kritika Keller 9. Etika marketingu (identita, soukromí, stereotypy), nadkonzumace (Lipovetsky) 10. Kritika marketingové komunikace v českém prostředí a vybrané případové studie |