|
|
|
||
Předmět představuje problematiku kritiky marketingové komunikace a její vývoj od konce 19. století po současnost. Zabývá se souvislostmi v oblasti managementu, ekonomie, práva, sociální reality a mediální komunikace. Studenti se dále seznámí se základními koncepty alternativního paradigmatu, problematikou ekologie a její sociální varianty, veřejného prostoru, soukromí, identity a nadkonzumace. Závěrem se předmět zaměří na vybrané případové studie. Poslední úprava: KOLLMAND (15.09.2013)
|
|
||
Bell, D. Kulturní rozpory kapitalismu. Slon, 1999 Blažek, B.; Olmrová, J. Zvrácená pyramida. Slon, 2006 Etzioni, A. Morální dimenze ekonomiky. Victoria Publishing, 1995 Galbraith, J. K. Economics and the Public Purpose. Harmondsworth: Penguin Books, 1983 Galbraith, J. K. Společnost hojnosti. Svoboda, 1967 Keller, J. Až na dno blahobytu. Praha: Hnutí duha, 1995 Klein, N. The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism. London: Penguin Books, 2007 Kleinová, N. Bez loga. Argo, 2005 Lipovetsky, G. Paradoxní štěstí. Prostor, 2007
Poslední úprava: KOLLMAND (15.09.2013)
|
|
||
1. Úvod do problematiky, dominantní v. alternativní paradigma 2. Kritika souvisejících disciplín (ekonomie, komunikačních studií, estetiky), možné přístupy ke kritice marketingové komunikace (etický, ekonomický, ekologický, filosofický, sociální) 3. Historické souvislosti: vznik marketingu (monopolní postavení v USA 19. stol., zavedení antimonopolních zákonů, inkorporace marketingových odd. do struktur firem), frankfurtská škola (Horkheimer, Adorno, Benjamin, Marcuse) 4. Historické souvislosti: 60. léta 20. století (marketingová revoluce, kritika orientace na produkci, zaměření na potřeby zákazníka), kritika Galbraith, Nader, Packard 5. Historické souvislosti: 80. ? 90. léta (Kotler a sociální funkce marketingu, rozdíl mezi diskursem občan v. spotřebitel) 6. Postmoderní marketing: průnik značek do veřejného prostoru (hřiště, školy, kampusy, sportoviště, Brand Boxing, Culture Jamming, Ad-Busting), kritika Klein 7. Problematika image a virtuální identity (Baudrillard, Virilio), mizení reálného (Meyrowitz) 8. Ekologie a trvale udržitelný rozvoj (automobilismus, řešení externalit, piguovská daň), kritika Keller 9. Etika marketingu (identita, soukromí, stereotypy), nadkonzumace (Lipovetsky) 10. Kritika marketingové komunikace v českém prostředí a vybrané případové studie Poslední úprava: KOLLMAND (15.09.2013)
|