PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2007/2008
   Přihlásit přes CAS
Kritika marketingové komunikace - JJB238
Anglický název: Marketing Communication Criticism
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2007 do 2008
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Petr Uherka
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KOLLMAND (15.09.2013)
Předmět představuje problematiku kritiky marketingové komunikace a její vývoj od konce 19. století po současnost. Zabývá se souvislostmi v oblasti managementu, ekonomie, práva, sociální reality a mediální komunikace. Studenti se dále seznámí se základními koncepty alternativního paradigmatu, problematikou ekologie a její sociální varianty, veřejného prostoru, soukromí, identity a nadkonzumace. Závěrem se předmět zaměří na vybrané případové studie.
Literatura
Poslední úprava: KOLLMAND (15.09.2013)

Bell, D. Kulturní rozpory kapitalismu. Slon, 1999

Blažek, B.; Olmrová, J. Zvrácená pyramida. Slon, 2006

Etzioni, A. Morální dimenze ekonomiky. Victoria Publishing, 1995

Galbraith, J. K. Economics and the Public Purpose. Harmondsworth: Penguin Books, 1983

Galbraith, J. K. Společnost hojnosti. Svoboda, 1967

Keller, J. Až na dno blahobytu. Praha: Hnutí duha, 1995

Klein, N. The Shock Doctrine: The Rise of Disaster Capitalism. London: Penguin Books, 2007

Kleinová, N. Bez loga. Argo, 2005

Lipovetsky, G. Paradoxní štěstí. Prostor, 2007

Sylabus
Poslední úprava: KOLLMAND (15.09.2013)

1. Úvod do problematiky, dominantní v. alternativní paradigma

2. Kritika souvisejících disciplín (ekonomie, komunikačních studií, estetiky), možné přístupy ke kritice marketingové komunikace (etický, ekonomický, ekologický, filosofický, sociální)

3. Historické souvislosti: vznik marketingu (monopolní postavení v USA 19. stol., zavedení antimonopolních zákonů, inkorporace marketingových odd. do struktur firem), frankfurtská škola (Horkheimer, Adorno, Benjamin, Marcuse)

4. Historické souvislosti: 60. léta 20. století (marketingová revoluce, kritika orientace na produkci, zaměření na potřeby zákazníka), kritika Galbraith, Nader, Packard

5. Historické souvislosti: 80. ? 90. léta (Kotler a sociální funkce marketingu, rozdíl mezi diskursem občan v. spotřebitel)

6. Postmoderní marketing: průnik značek do veřejného prostoru (hřiště, školy, kampusy, sportoviště, Brand Boxing, Culture Jamming, Ad-Busting), kritika Klein

7. Problematika image a virtuální identity (Baudrillard, Virilio), mizení reálného (Meyrowitz)

8. Ekologie a trvale udržitelný rozvoj (automobilismus, řešení externalit, piguovská daň), kritika Keller

9. Etika marketingu (identita, soukromí, stereotypy), nadkonzumace (Lipovetsky)

10. Kritika marketingové komunikace v českém prostředí a vybrané případové studie

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK