PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Dějiny a teorie public relations - JJB231
Anglický název: History and Theory of Public Relations
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2011 do 2012
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: 62 / neurčen (63)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
Vyučující: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KOLLMAND (14.09.2013)
Předmět uvádí základní pojmy a mezníky ve vývoji a v teorii public relations. Zkoumá public relations jako strategický přístup ke komunikaci a uvádí konkrétní případové studie z historie i současnosti. V historické části předmět představí hlavní problémy ve vývoji PR v období posledních sta let. Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled a solidní teoretický základ v oboru public relations včetně jeho etických norem.
Literatura
Poslední úprava: KOLLMAND (15.09.2013)

·         Bernays, Edward L. (2004). Propaganda.

·         Bernays, Edward L. (2004). Public relations. Kessinger Publishers.

·         Coombs, Timothy - Holladay, Sherry J. (2008). It´s not just PR: Public Relations in Society. Wiley - Blackwell.

·         Coombs, Timothy (2010). PR Strategy and application. Managing influence. Wiley - Blackwell.

·         Curtin, Patricia A. - Gaither, Kenn T. (2007). International Public Relations. London: Sage.

·         Gregory, Anne (2010). Planning and managing public relations campaigns: a strategic approach. Kogan Page

·         Heath, Robert L. (2010). The SAGE Handbook of Public Relations. ISBN 9781412977807. London: Sage

·         Ihlen, Oyvind - van Ruler, Betteke - Fredriksson, Magnus (eds.) (2009). Public relations and social theory: key figures and concepts. Routledge

·         Jacquie L´Etang (2009). Public Relations: Základní teorie, praxe, kritické přístupy. Praha: Portál.

·         L´Etang, Jacquie (2004). Public Relations in Britain: A History of Professional Practice in Twentieth Century. London: Routledge

·         Mickey,Thomas J (2002). Deconstructing Public Relations: Public Relations Criticism. London: Routledge.

·         Smith, Ronald D. (2009). Strategic Planning for Public Relations. London: Routledge.

·         van Ruler, Betteke (ed.) (2008). Public relations Metrics: Research and Evaluation. London: Routledge.

·         Wilcox, Dennis L. - Cameron, Glen T. (2009). Public Relations: Strategies and Tactics. Study Edition. Allyn & Bacon

Sylabus
Poslední úprava: KOLLMAND (14.09.2013)

1.      Definice public relations a jejich umístění v rámci marketingové komunikace

2.      Dějiny public relations: do 60. let 20. století

3.      Dějiny public relations: od 60. let 20. století

4.      Edward Bernays a další osobnosti PR

5.      Public relations a česká společnost v kontextu mezinárodního vývoje

6.      Právo a etika v PR

7.      Tvorba PR strategií

8.      Tvorba textů a událostí v public relations, krizová komunikace

9.      Analýza a evaluace public relations

10.  Případové studie PR kampaní se sociálním dopadem z České republiky (1995-2010)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK