|
|
|
||
Výuka je koncipována v přímé návaznosti dvou souvisejících témat komerční a nekomerční marketingové komunikace (předmětů Komerční marketing a Nekomerční marketing). Posluchači se postupně seznámí s tím, jakou mají strukturu a jak fungují komunikační agentury, jak jsou diferencovány jednotlivé složky komunikace, které ovlivňují jednak vznik, vývoj a pozici značek a produktů, dále image i aktivity komerčních a nekomerčních subjektů. Na konkrétních příkladech bude prezentován proces komunikace jednotlivých subjektů od zadání, přes tvorbu strategie, výběr médií, kreativní řešení, produkci a realizaci, včetně vyhodnocení účinnosti jednotlivých reklamních akcí. Posluchači budou mít možnost aplikovat získané znalosti v případové studii s reálným zadáním pro komerční i neziskový sektor. Předmět je povinný pro dobíhající akreditaci MKPR, v reakreditaci pro studenty od roku 2015/16 je nahrazen předmětem Komerční a nekomerční marketingová komunikace JJB401. Poslední úprava: Hejlová Denisa, doc. PhDr., Ph.D. (21.09.2015)
|
|
||
Brannan, T. Jak se dělá účinná reklama. Management Press, 1996 Dyer, G. Advertising as Communication. Routledge, 1982 Goddard, A. The Language of Advertising: Written Text. Routledge, 1998 Horáková, I. - Stejskalová, D. - Škopová, H. Strategie firemní komunikace. Management Press, 2000 Ogilvy, D. O reklamě. Management Press, 1991 Schulz, D. E. Moderní reklama. Grada, 1995 Tellis, G. J. Reklama a podpora prodeje. Grada, 2000 Zyman, S. - Brott, A. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Management Press, 2004 Poslední úprava: OBLUK (31.10.2013)
|
|
||
Témata přednášek od ZS 2015/2016
1. Komunikace, komunikační agentura (reklama, reklamní agentura) - Co je to komunikace a jak funguje - Základní prvky fungování komunikace - Subjekty na reklamním trhu a jejich vzájemné vztahy - komerční a nekomerční - Právní rámec fungování komunikačního/reklamního průmyslu - Komunikační agentura, její struktura a organizace (+ historický vývoj až k současnému stavu)
2. Kreativita & média - Jednotlivé komunikační disciplíny - Kreativní řešení kampaní: co všechno je "kreativita", nové trendy - Role médií v reklamě - Nová, alternativní média vs. tradiční média - Silné a slabé stránky jednotlivých mediálních formátů, který kdy použít - Hodnocení kreativních nápadů
3. Tvorba komunikační strategie + Kreativní brief - Zdroje pro tvorbu komunikační strategie - Jednotlivé fáze vývoje komunikační strategie a jejich posloupnost a provázanost - Kreativní brief a jeho části - Kreativní brief jako podklad pro kreativní vývoj - Druhy kreativního briefu a příklady jejich použití
4. Brand Building - Co je to značka, historie jejich vzniku - Role reklamy v budování značek - Brand Positioning & Strategy - Značky produktů a služeb - Brand architecture - Co definuje značku - Oceňování značek
5. Cílová skupina, měření v reklamě - Základní pojmy o cílových skupinách - Rozlišování a segmentace cílových skupin při tvorbě integrované komunikační strategie - Jak se cílové skupiny rozhodují - Behaviorální ekonomie a její pohled na rozhodovací procesy - Měření v reklamě - Jaké parametry se sledují a proč
6. Produkce - Výroba reklamní kampaně - Tisková produkce, reklamní předměty - Digitální produkce - Audio video produkce, výroba TV spotu - Produkce eventů & promotion - Ekonomické aspekty produkce
7. Praktické příklady a ukázky komunikačních strategií a kampaní - Klíčové body při vytváření komunikační kampaně - Cílová skupina, insight, big idea, kreativní koncept, media mix, timing - Výběr case studies
8. Co je to sociální marketing - Sociální marketing a jeho nástroje - Srovnání sociálního a komerčního marketingu, jejich specifika - Marketingový plánovací proces - Behaviorální cíle, bariéry a motivátory
9. Role agentury v sociálním marketingu - Přidaná hodnota reklamní agentury v sociálním marketingu - Podoby spolupráce agentur a neziskového sektoru - Financování sociálních kampaní - Fundraising a jeho podpora reklamní kampaní - 25 způsobů jak dělat reklamu a které z nich jsou vhodné pro sociální marketing - Efektivita sociálních kampaní
10. Moderní marketingové trendy, Co hýbe marketingovou komunikací 21.století - Porozumění cílovým skupinám a jejich motivacím - Online komunikace a vliv sociálních sítí - Brand building - nové výzvy v 21. století
11. Corporate Social Responsibility - CSR vs. filantropie - Role CSR v budování značky - Zásady kvalitní CSR strategie - Investice do CSR a jejich návratnost; CSR jako business model - Externí a interní komunikace CSR aktivit - Zapojení zákazníků, zaměstnanců a společnosti
Poslední úprava: Hejlová Denisa, doc. PhDr., Ph.D. (21.09.2015)
|