|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (28.09.2015)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (28.09.2015)
Povinná literatura: Jelikož k většině témat neexistuje až na výjimky běžně dostupná literatura, jsou studentům průběžně poskytovány studijní podklady a odborné články.
KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4. Doporučená literatura: CALLEBAUT, Jan; HENDRICKX, Hendrik; JANSSENS, Madeleine; FAUCONNIER, Christophe. The Naked Consumer Today. 2. vydání. Antwerpen - Apeldoorn: Garant, 2003, 219 s. ISBN 90-441-1480-8.
CÉSAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 1. vydání, 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.
HINGSTON, Peter. Efektivní marketing. 1. vydání. Praha: Euromedia Group - Knižní klub, 2002, 192 s. ISBN 80-242-0893-8.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.
YOUNG, Antony. Brand media strategy: integrated communications planning in the digital era. New York: Palgrave Macmillan, 2010, 239 s. ISBN 978-0-230-10474-7.
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (28.09.2015)
JJB 527: Strategie a finanční management marketingu I, zimní semestr 2015 Přednášející: JUDr. Petr Majerik Kdy: úterý 8:00 - 9:20 Anotace: Posluchači se seznámí s ekonomickým prostředím, v němž dochází k vytváření komunikačních a marketingových strategií a s jejich hlavními aktéry (zadavateli, realizátory - mediálními agenturami a jednotlivými typy médií). Dále by si měli osvojit samotný proces tvorby mediální strategie: znalost značky, produktu, stanovení plánovaných cílů, stanovení rozpočtu, definici cílové skupiny, vytvoření komunikační a mediální strategie (v návaznosti na strategii marketingovou), stanovení komunikačního plánu, včetně regionality, načasování atd. Na konkrétních ukázkách z praxe si posluchači ověří přípravu a realizaci konkrétních kampaní. 1. hodina Seznámení s kurzem, zadanou literaturou, výstupy z kurzu a úvod do celkové problematiky 2. hodina Mediální trh v ČR - (hlavní média, jejich charakteristika, výhody a nevýhody). 3. hodina Základní mediální pojmy - Definice základních mediálních pojmů (GRP´s, CPT, OTS, Reach,…) a způsoby jejich výpočtu. Příklady využití v praxi. Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3. 4. hodina Zadání mediální kampaně - Struktura mediálního zadání. Proces zadávání mediální kampaně a jeho specifika. Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3. 5. hodina Tvorba mediální strategie - Jednotlivé náležitosti mediální strategie. Vzájemné vazby mezi nimi. Specifika a příklady úspěšných strategií z praxe Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3. 6. hodina Detailní plánování reklamní kampaně - Kritéria výběru nejvhodnějších médií a intramediální rozhodování Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3. 7. hodina Ukázka případové studie tvorby reklamní kampaně - Pozvaný host, marketingový ředitel významného inzerenta, představí případovou studii tvorby reklamní kampaně 8. hodina Mediální výzkumy - Přehled hlavních výzkumů, používaných při plánování reklamních kampaní (TV metrový výzkum, Media Projekt, Net Monitor, TGI,…) Povinná literatura: TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4. 9. hodina Mediální reporting a mediální audit - Vyhodnocení kampaní. Role mediálního auditu, problematika výběrových řízení na mediální agenturu. 10. hodina Prezentace Seminární práce na téma Mediální strategie v týmech a její vyhodnocení II - Studenti budou prezentovat mediální strategie, vypracované v 3 až 5členných týmech. Následně proběhne jejich hodnocení formou společného brainstormingu 11. hodina Prezentace Seminární práce na téma Mediální strategie v týmech a její vyhodnocení I - Studenti budou prezentovat mediální strategie, vypracované v 3 až 5členných týmech. Následně proběhne jejich hodnocení formou společného brainstormingu 12. hodina Závěrečný test 13. hodina Zpětná vazba k výsledkům seminárních prací a testu - Zhodnocení osvojené problematiky, objasnění nejčastějších omylů, zpětná vazba |