PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2007/2008
   Přihlásit přes CAS
Strategie a finanční management marketingu I - JJB226
Anglický název: Strategy and Financial Management of Marketing I
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2005 do 2010
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: JUDr. Petr Majerik
Je prerekvizitou pro: JJB227
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (28.09.2015)
Anotace: Posluchači se seznámí s ekonomickým prostředím, v němž dochází k vytváření komunikačních a marketingových strategií a s jejich hlavními aktéry (zadavateli, realizátory - mediálními agenturami a jednotlivými typy médií). Dále by si měli osvojit samotný proces tvorby mediální strategie: znalost značky, produktu, stanovení plánovaných cílů, stanovení rozpočtu, definici cílové skupiny, vytvoření komunikační a mediální strategie (v návaznosti na strategii marketingovou), stanovení komunikačního plánu, včetně regionality, načasování atd. Na konkrétních ukázkách z praxe si posluchači ověří přípravu a realizaci konkrétních kampaní.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (28.09.2015)

Povinná literatura:

Jelikož k většině témat neexistuje až na výjimky  běžně dostupná literatura, jsou studentům průběžně poskytovány studijní podklady a odborné články.

 

KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3.

TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.

Doporučená literatura:

CALLEBAUT, Jan; HENDRICKX, Hendrik; JANSSENS, Madeleine; FAUCONNIER, Christophe. The Naked Consumer Today. 2. vydání. Antwerpen - Apeldoorn: Garant, 2003, 219 s. ISBN 90-441-1480-8. 

 

CÉSAR, Jan. I zázrak potřebuje reklamu. Computer Press, a.s., 1. vydání, 2007, 199 s. ISBN 978-80-251-1688-3.

 

HINGSTON, Peter. Efektivní marketing. 1. vydání. Praha: Euromedia Group - Knižní klub, 2002, 192 s. ISBN 80-242-0893-8.

 

KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.

 

VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ Jiří. Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 184 s. ISBN 978-80-247-2001-2.

 

YOUNG, Antony. Brand media strategy: integrated communications planning in the digital era. New York: Palgrave Macmillan, 2010, 239 s. ISBN 978-0-230-10474-7.

 

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (28.09.2015)

JJB 527: Strategie a finanční management marketingu I,  zimní semestr 2015

Přednášející: JUDr. Petr Majerik

Kdy: úterý 8:00 - 9:20

Anotace: Posluchači se seznámí s ekonomickým prostředím, v němž dochází k vytváření komunikačních a marketingových strategií a s jejich hlavními aktéry (zadavateli, realizátory - mediálními agenturami a jednotlivými typy médií). Dále by si měli osvojit samotný proces tvorby mediální strategie: znalost značky, produktu, stanovení plánovaných cílů, stanovení rozpočtu, definici cílové skupiny, vytvoření komunikační a mediální strategie (v návaznosti na strategii marketingovou), stanovení komunikačního plánu, včetně regionality, načasování atd. Na konkrétních ukázkách z praxe si posluchači ověří přípravu a realizaci konkrétních kampaní.

1.     hodina Seznámení s kurzem, zadanou literaturou, výstupy z kurzu a úvod do celkové problematiky

2.     hodina Mediální trh v ČR - (hlavní média, jejich charakteristika, výhody a nevýhody).

3.     hodina Základní mediální pojmy - Definice základních mediálních pojmů (GRP´s, CPT, OTS, Reach,…) a způsoby jejich výpočtu. Příklady využití v praxi.

Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3.

4.     hodina Zadání mediální kampaně - Struktura mediálního zadání. Proces zadávání mediální kampaně a jeho specifika.

Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3.

5.     hodina Tvorba mediální strategie  - Jednotlivé náležitosti mediální strategie. Vzájemné vazby mezi nimi. Specifika a příklady úspěšných strategií z praxe

Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3.

6.     hodina Detailní plánování reklamní kampaně - Kritéria výběru nejvhodnějších médií a intramediální rozhodování

Povinná literatura: KATZ, Helen E. The media handbook: a complete guide to advertising media selection, planning, research, and buying. 4th ed. New York: Routledge, 2010, xii, 212 s. ISBN 978-0-415-87354-3.

7.     hodina Ukázka případové studie tvorby reklamní kampaně - Pozvaný host, marketingový ředitel významného inzerenta, představí případovou studii tvorby reklamní kampaně

8.     hodina Mediální výzkumy - Přehled hlavních výzkumů, používaných při plánování reklamních kampaní (TV metrový výzkum, Media Projekt, Net Monitor, TGI,…)

Povinná literatura: TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4.

9.     hodina Mediální reporting a mediální audit - Vyhodnocení kampaní. Role mediálního auditu, problematika výběrových řízení na mediální agenturu.

10. hodina Prezentace Seminární práce na téma Mediální strategie v týmech a její vyhodnocení II - Studenti budou prezentovat mediální strategie, vypracované v 3 až 5členných týmech. Následně proběhne jejich hodnocení formou společného brainstormingu

11. hodina Prezentace Seminární práce na téma Mediální strategie v týmech a její vyhodnocení I - Studenti budou prezentovat mediální strategie, vypracované v 3 až 5členných týmech. Následně proběhne jejich hodnocení formou společného brainstormingu

12. hodina Závěrečný test

13. hodina Zpětná vazba k výsledkům seminárních prací a testu  - Zhodnocení osvojené problematiky, objasnění nejčastějších omylů, zpětná vazba

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK