PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2007/2008
   Přihlásit přes CAS
Psychologie marketingové komunikace - JJB224
Anglický název: Psychology of Marketing Communication
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2004 do 2008
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Kateřina Irmanovová
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (01.10.2019)
Jednosemestrální cyklus přednášek o základech současného psychologického poznání pro studenty ne-psychologických společenskovědních a humanitních oborů. Důraz je kladen na procesy komunikace a zpracování informací.

Cílem kurzu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky ze základních oblastí psychologie.


Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni:

- stručně popsat vývoj psychologického poznání a uvést příklady jeho aktuální aplikace;

- aplikovat poznatky o lidském vnímání a paměti v běžném životě;

- aplikovat poznatky o kognitivních a rozhodovacích procesech;

- popsat a prakticky využít úlohu emocí v komunikaci a chování;

- identifikovat zkreslení a rozhodovací chyby, k nimž je lidské myšlení náchylné;

- zohlednit motivační, osobnostní a situační faktory ovlivňující chování a myšlení.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (01.10.2019)

Základní literatura

Lilienfeld, S., Lynn, S. J., Namy, L., Woolf, N., Jamieson, G., Marks, A., & Slaughter, V. (2014). Psychology: From inquiry to understanding. Pearson Higher Education.

(vybrané pasáže budou studentům zpřístupněny v podobě pdf souborů)

 

Doporučená literatura

Ariely, D. (2009). Jak drahé je zdarma. Práh.

Ariely, D. (2011). Jak drahá je intuice. Práh.

Aronson, E. (2003). The social animal. Macmillan.

Berger, J. (2016). Invisible Influence: The Hidden Forces that Shape Behavior. Simon and Schuster.

Chabris, C., & Simons, D. (2011). The invisible gorilla: And other ways our intuitions deceive us. Broadway Books.

Gilovich, T. (2008). How we know what isn't so. Simon and Schuster.

Hayes, N. (2009). Základy sociální psychologie. Portál.

Kahneman, D. (2012). Myšlení, rychlé a pomalé. Brno, Jan Melvil Publishing.

Pink, D. (2011). Pohon: Překvapivá pravda o tom, co nás motivuje! Anag.

Tavris, C., & Aronson, E. (2012). Chyby se staly (ale ne mojí vinou). Dokořán.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (01.10.2019)

1. Kritické myšlení (+ administrativa)

2. Psychologie – historie, současnost, aplikace v praxi

3. Vnímání a pozornost

4. Učení a paměť

5. – 7. Myšlení a rozhodování

8. – 9. Emoce

10. Morální psychologie

11. – 12. Osobnostní vs. situační faktory

13. Motivace a prokrastinace

 

(harmonogram je pouze orientační, informace o tématu aktuální hodiny lze nalézt na stránkách kurzu https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4850)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK