PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2011/2012
   Přihlásit přes CAS
Ekonomická teorie marketingu - JJB221
Anglický název: Economical Theory of Marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2007 do 2011
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: 184 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Ing. Milan Postler, Ph.D.
Vyučující: Ing. Milan Postler, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Ing. Milan Postler, Ph.D. (26.09.2018)
Předmět seznamuje studenty s problematikou marketingu, jeho významem a zakotvením v ekonomických vědách. Zahrnuje vysvětlení rozšířeného marketingového mixu jako nástroje marketingu s podrobným zaměřením jeho jednotlivé prvky (product, price, promotion, place, people). Obsahem předmětu jsou též marketingové analýzy (SWOT analýza, PEST analýza, konkurenční analýza) jako východisko pro marketingové strategické plánování a tvorbu marketingových strategií. Předmět též zahrnuje problematiku budování značky a její role v marketingu. Ve vazbě na cílený marketing je obsahem předmětu marketingová segmentace trhu. Pozornost je věnována moderním trendům v marketingu.

Předmět je zakončen zkouškovým písemným testem (20 otázek á 3b.= 60b.max.).
známka:
méně než 31 b.= F
31 - 39b.= E
40 - 41b.= D
42 - 49b.= C
50 - 51b.= B
52 - 60b.= A
Pozn.: při hodnocení testu se uznávají u každé otázky pouze 100% správné odpovědi (nikoli částečně správné),
pokud student nedosáhne min. 31b. z testu má možnost se nechat ústně přezkoušet (potom však výsledná známka může být pouze "E").
Literatura
Poslední úprava: Ing. Milan Postler, Ph.D. (26.09.2018)
  • KELLER, K L. -- KOTLER, P. Marketing management. Boston: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09262-1.

    Janouch, V.: Internetový marketing, Computer Press, Brno, 2014, ISBN: 978-80-251-4311-7

    MILLER, M. Internetový marketing s YouTube : průvodce využitím on-line videa v byznysu. Brno: Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3672-0.

    Kotler, P. - Nový, V.: Moderní marketing, 4. evropské vydání, Grada, Praha 2007, ISBN: 978-80-247-1545-2 

    Bárta, Vl., Pátík, L., Postler, M.: Retail marketing, Management Press, Praha, 2009, ISBN 978-80-7261-167-6 

    Keller, K. L.: Strategické řízení značky, Grada, Praha 2007, ISBN: 978-80-247-1481-3

    Přikrylová, J., Jahodová, H.: Moderní marketingová komunikace, Grada, Praha, 2010, ISBN 978-80-247-3622-8

          Frey, P.: Marketingová komunikace: nové trendy 3.0., 3. rozšířené vydání, Management Press, Praha 2011, ISBN: 978-80- 7261-237-6

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK