|
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D. (26.02.2012)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D. (26.02.2012)
Cílem předmětu fotografická tvorba je seznámení studentů se základními texty fotografické teorie doplněné ukázkami relevantních děl z dějin fotografie. Výsledkem by mělo být hlubší pochopení charakteristik fotografického média, filozofických problémů vázaných na toto médium a prohloubení vizuální gramotnosti posluchačů. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D. (18.02.2014)
LIteratura: AUMONT, Jacques. Obraz. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2005 ISBN 80-7331-045-7 ANDĚL, Jaroslav. Myšlení o fotografii. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012, 462 s. ISBN 978-80-7331-235-0. BARTHES, Roland. Image ? Music ? Text. London: Fontana Press, 1977 ISBN 0-00-686135-0 BARTHES, Roland. Světlá komora. 1. vyd. Bratislava: Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9 BATCHEN, Goeffrrey. Burning with Desire. 1st ed. Cambridge Mass.: The MIT Press, 1999. ISBN 0-262-02427-6 BAUDELAIRE, Charles. Úvahy o některých současnících. 1. vyd. Praha: Odeon, 1968. BAZIN, André. Co je to film? 1. vyd. Praha: Československý filmový ústav,1979. BENJAMIN, Walter. Dílo a jeho zdroj. 1. vyd. Praha: Odeon, 1979. CÍSAŘ, Karel (ed.). Co je to fotografie? 1. vyd. Praha: Herrmann & synové, 2004. FINEMAN, Mia. Faking it: manipulated photography before Photoshop. New York: Metropolitan Museum of Art, c2012, xvi, 280 s. ISBN 978-0-300-18501-0. EVANS, J., HALL, S.: Visual Culture: the reader. 3. vyd. London: SAGE Publications, 2002. ISBN 0-7619-6248-4 FLUSSER, Vilém. Za filozofii fotografie. 1. vyd. Praha: Hynek, 1994. ISBN 80-85906-04-X FLUSSER, Vilém. Do universa technických obrazů. 1. vyd. Praha: OSVU, 2001. ISBN 80-238-7569-8 FLUSSER, Vilém. Moc obrazu: Výběr filosofických textů z 80. a 90. let.1. vyd. Praha: Výtvarné umění, 1996. KULKA, Tomáš. Umění a kýč. 2. rozšířené vyd. Praha: Torst, 2000. ISBN 80-7215-128-2 SCOTT, Clive. The spoken image : photography and language. London : Reaktion, 1999 LISTER, Martin (ed.). The photographic image in digital culture. London ; New York : Routledge, 1995. SONTAGOVÁ, Susan. O fotografii. 1.vyd. Praha: Paseka, 2002. ISBN 80-7185-4719 GEFTER, Philip. Photography after Frank / essays by Philip Gefter New York : Aperture : c2009 TAGG, John. The disciplinary frame : photographic truths and the capture of meaning / John Tagg. Minneapolis : University of Minnesota Press, c2009. The paradox of photography [elektronický zdroj] / Pierre Taminiaux. Naklad.údaje Amsterdam : Rodopi, 2009. WELLS, Liz. Photography : a critical introduction / Liz Wells New York : Routledge, 2004 BATCHEN. Geoffrey. Each wild idea : writing, photography, history. Cambridge, Massachusetts : MIT Press, 2002 Controverses : une histoire juridique et éthique de la photographie / Daniel Girardin ; Christian Pirker. Arles : Actes Sud ; Lausanne : Musée de l'Elysée, 2008 ELKINS, James. Photography theory / edited by James Elkins New York ; London : Routledge, c2007 BUNNELL, Peter, C. Inside the photograph : writings on twentieth-century photography. foreword by Malcolm Daniel New York : Aperture Available in North America through D.A.P./Distributed Art Publishers, c2006 The strange case of William Mumler, spirit photographer [elektronický zdroj] / Louis Kaplan. Minneapolis : University of Minnesota Press, c2008. Walter Benjamin and history [elektronický zdroj] / edited by Andrew Benjamin. London ; New York : Continuum, c2005. Forget me not [elektronický zdroj] : photography & remembrance / Geoffrey Batchen. Amsterdam : Van Gogh Museum ; New York : Princeton Architectural Press, c2004. KROUTVOR, Josef a Radim KOPÁČ. Fotografie jako mýtus: pocta černobílé fotografii a jejím tvůrcům. 1. vyd. Praha: Pulchra, 2013, 189 s. ISBN 978-80-87377-53-6. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D. (26.02.2012)
Seminář, čtení a rozbory textů, návštěvy výstav. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D. (26.02.2012)
Tématické okruhy:
1. Počátky fotografie, vztah fotografie a malířství. 2. Fotografie a malířství dnes. 3. Technologický determinismus. 4. Digitální éra. 5. Znakovost fotografie - FOUND. 6. Fotografie a čas. 7. Inscenace reality. 8. Paparazzi.
K získání zápočtu je nutná aktivní účast na hodinách, čtení zadávaných textů a esej na závěr. |