|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Otakar Šoltys, CSc. (19.09.2012)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Radek Malý, Ph.D. (08.09.2018)
F. de Saussure: Kurs obecné jazykovědy, Praha 1989 FIŠER, Z.: Tvůrčí psaní. Malá učebnice technik tvůrčího psaní. Paido, Brno 2001. FIŠER, Z.: Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. MU, Brno 2012. TRÁVNÍČEK, J.: Vyprávěj mi něco. Jak si děti osvojují příběh. Pistorius & Olšanská, Praha 2007. NOVOTNÝ, D. J.: Budování příběhu aneb demiurgie versus dramaturgie. Kralonim, Praha 2007 FIELD, S.: Jak napsat dobrý scénář. Základy scenáristiky. Rybka Publishers, Praha Praha 2007. HRDLIČKA, F.: Průvodce po literárním řemesle. Základy tvůrčího psaní. Akropolis, Praha 2008. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Otakar Šoltys, CSc. (19.09.2012)
Rozsah výuky: 1/1 ZK Počet kreditů: 4 Podmínky pro zápis: nejsou žádné Podmínky pro splnění studijních povinností: Zápočet se uděluje za 3 přijaté texty z celkového počtu 10 pokusů. Stručný program : 1. Model mozkové činnosti, mentální pochod, oblast, adice, fokusační síť. 2. Vytvoření fokusační sítě na běžné pojmenování, vysvětlení struktury a uložení jazykového významu v paměti. 3. Místo jazyka a řečové činnosti v tomto modelu fungování mozku. 4. Způsoby vysvětlování kreativity v tomto modelu kognitivní činnosti mozku. 5. Bohatost oblasti a jak ji získat. 6. Pragmatická bohatost. 7. Sémantická bohatost. 8. Syntaktická bohatost. 9. Bohatost oblasti jako překážka a předpoklad kreativity. 10. Podstata kreativity - pojmy adice, rýha, propojení oblastí. 11. Přirozený jazyk jako oblast. 12. Přenášení.
|