|
|
|
||
Předmět umožní studentům díky využití různých řezů lépe se orientovat ve stavbě lidského těla, správně určit jednotlivé struktury na CT a MR a lépe pochopit vzájemné vztahy jednotlivých orgánů a orgánových soustav. Zároveň bude možné provádět porovnání zvolených struktur u čtyř konkrétních těl a vidět tak individuální rozdíly. Cílem je tedy umožnit studentům další pohled na lidské tělo pomocí moderních počítačových metod a rozšířit jejich znalosti z oblasti topografické anatomie. Poslední úprava: Michenka Petr, MUDr., Ph.D. (28.12.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je umožnit studentům další pohled na lidské tělo pomocí moderních počítačových metod a rozšířit jejich znalosti z oblasti topografické anatomie. Poslední úprava: Riedlová Jitka, RNDr., Ph.D. (15.11.2019)
|
|
||
80% účast Poslední úprava: Riedlová Jitka, RNDr., Ph.D. (15.11.2019)
|
|
||
PLATZER, Werner. Atlas topografické anatomie. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-214-X. ROHEN, Johannes W., Chihiro YOKOCHI, Elke LÜTJEN-DRECOLL a Pavel PETROVICKÝ. Anatomie člověka: fotografický atlas systematické a topografické anatomie. 6. vyd. [Praha: Triton, c2008. ISBN 978-80-7387-131-4. Poslední úprava: Zach Petr, prof. MUDr., CSc. (13.12.2019)
|
|
||
1. Seznámení se základními funkcemi Anatomage. Zobrazování jednotlivých orgánových systémů, zvýraznění cévního zásobení a inervace, virtuální pitva. Pohybový aparát (kolenní kloub, svaly ruky a nohy). 2. Trávicí systém (embryologie, fixace orgánů, játra, bursa omentalis, střeva – závěsy, syntopie). 3. Vylučovací systém (ledviny, močovod, močový měchýř – fixace a uložení). 4. Pánev (kosti, vazy, svaly, orgány a jejich zásobení). 5. Dýchací systém (nosní dutina, nosohltan, hrtan, průdušnice, plíce – syntopie). 6. Srdce a cévní systém (topografie, řezy, mezihrudí). 7. Pohlavní systém (orgány a jejich poloha a fixace). 8. CNS (mozek – řezy, cévní zásobení, mícha – řezy, topografie, výstupy a průběh míšních nervů). Poslední úprava: Riedlová Jitka, RNDr., Ph.D. (15.11.2019)
|