Výuka navazuje na předcházející výuku propedeutiky a pediatrie. Výuka je soustředěna více na symptomatologii, diagnostiku, diferenciální diagnostiku a léčbu nemocí věkově specifických pro věk novorozenecký, kojenecký, dětský i dorostový.
Poslední úprava: C6VL001\5043446 (21.05.2025)
The education is going on preceding education of propedeutics and pediatrics. The tutorial is focused on physical examination, symptomatology, diagnostics and therapy of age specific diseases and developmental peculiarities.
Poslední úprava: C6VL001\5043446 (21.05.2025)
Cíl předmětu -
Cílem je dokončit pediatrické vzdělání posluchačů 6.ročníku v rozsahu oboru požadovaném u státní závěrečné zkoušky a zopakovat si praktické dovednosti vyšetřování pediatrických pacientů a naučit se pediatrické diferenciálně diagnostické rozvahy. Cílem je implementovat studentům pediatrie ke klinickému myšlení i v pediatrii neoddělitelné přívlastky - vývojový, preventivní a sociální.
Poslední úprava: C6VL001\5043446 (21.05.2025)
The aim of this topic is to complete the education in pediatrics of students in 6th year in a required range for state final examination and to reassure basic practical skills of examination of pediatric patients and to get up basic differential diagnostic thinking. The aim is to implement the extension of clinical pediatrics by atributtes of development, prevention and social aspect as well.
Poslední úprava: C6VL001\5043446 (21.05.2025)
Metody výuky -
Bloková výuka, 4 týdny, v rozsahu 120 hodin.
Poslední úprava: C6VL001\5043446 (21.05.2025)
4 weeks internship in department, 120 hours.
Poslední úprava: C6VL001\5043446 (21.05.2025)
Požadavky ke zkoušce -
100% účast na praktické části blokové výuky, event. náhrada absence ze závažných důvodů dle individuální dohody s vedoucím skupiny.
Poslední úprava: C6VL001\5043446 (21.05.2025)
100% presence during the practical part of the teaching (bedside), if necessary, the lecturer can arrange an alternative time.
Poslední úprava: C6VL001\5043446 (21.05.2025)
Sylabus -
Opakování fyzikálního vyšetření novorozence, kojence, batolete, předškolního , školního dítěte a adolescenta, pediatrické anamnezy. Interpretace laboratorních, zobrazovacích a jiných metod v pediatrii. Zvláštní důraz je věnován respiračním chorobám, onkologii, neonatologii, autoimunitám a imunodeficiencím, gastroenterologii, diabetologii, vnitřnímu prostředí a jeho rozvratům, endokrinologii, hematologii, vyšetřovacím metodám, nefrologii, tyreologii a především diferenciálně diagnostickým diskuzím.
Poslední úprava: C6VL001\5043446 (21.05.2025)
The repeating of physical examination of newborn, infant, toddler, prescholl and school child and adolescent, the repeating of taking patient´s history, interpretation of some findings and results in pediatrics ? laboratory, X-ray. Special emphasis to respiratory diseases, oncology, neonatology, autoimmunity, immunodeficiency, gastroenterology, diabetology, disorders of homeostasis, endocrinology, hematology, imaging methods, nephrology, thyreology and espacially to differantial diagnostic discussions.