|
|
|
||
Cílem semináře je podnítit, využít a ověřit schopnost studentů samostatně a tvořivě aplikovat poznatky získané studiem, zejména při výběru zajímavých kulturních statků k animaci, volbě vhodných metod a prostředků s ohledem na povahu statků samých i potenciálních adresátů či účastníků animace. Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|
|
||
Zimní semestr: Základní studijní literatura: Culture Animation, Locking Back and Forward. Warsava 2002 Važanský, Mojmír: Základy pedagogiky volného času. Praha 1999 Brabcová, Alexandra: Brána muzea otevřená. Náchod 2003 Další odborná literatura:Važanský, Mojmír: Základy pedagogiky volného času. Praha 1999 Kesnar, Ladislav : Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti . Praha 2002 Gretz, Cliford: Interpretace kultury: vybrané eseje. Praha 2000 Howard, Peter: Heritage, Management, Identitx. London-New York 2003
Letní semestr: Základní studijní literatura: Culture Animation, Locking Back and Forvard. Warszava 2002 Važanský, Mojmír: Základy pedagogiky volného času. Praha 1999 Jůva, Vladimír st., Spousta, Vladimír, Fukač Jiří: Metody a formy výchovy ve volném čase: Kultura a umění ve výchově. Brno 1998 Další odborná literatura: Važanský, Mojmír: Základy pedagogiky volného času. Praha 1999 Kesnar, Ladislav: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti . Praha 2002 Gretz, Cliford: Interpretace kultury: vybrané eseje. Praha 2000 Howard, Peter: Heritage, Management, Identix. London-New York 2003 Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|
|
||
Zimní semestr:
Studenti v rámci semináře zpracují analýzu konkrétních případů animace kulturních statků, kterých se zúčastnili jako posluchači, diváci nebo návštěvníci. Studenti v rámci semináře zdůvodní užitečnost animace doposud nevyužívaného kulturního statku včetně vhodných metod animace s ohledem na specifické skupiny adresátů.
Letní semestr:
V rámci seminářů studenti: připraví a obhájí projekt animace některého z hlavních typů kulturních statků; zpracují návrh tištěného, zvukového nebo zvukově obrazového materiálu animujícího vybranou součást kulturního dědictví určeného pro samostatné užití adresátem; realizují vybraný příklad animace konkrétního kulturní statku (přednáškou, lektorský výkladem, besedou, vytvořením informačního systému, libreta, scénáře atp.). Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|
|
||
Zimní semestr:
1. Kulturní statky a jejich typologie z hlediska animace kultury 2. Animace kultury jako předpoklad využití kulturního potenciálu lokalit a regionů 3. Nemovité kulturní dědictví 4. Zpřístupněné památkové objekty 5. Movité kulturní dědictví 6. Nehmotné kulturní dědictví 7. Prezentace kulturních statků, instalace, expozice, výstava 8. Kulturní akce, představení, koncert, performance 9. Festival, slavnost 10. Obřad 11. Přednáška, seminář, konference 12. Exkurze, výlet 13. Hra, soutěž, společenská zábava
Letní semestr:
1. Příprava projektu animace 2. Příprava materiálů animační povahy 3. Prezentace projektů se zaměřením na animaci nehmotné Části Lidové Kultury 4. Prezentace projektů se zaměřením na presentaci nemovitých památek v přirozeném prostředí 5. Prezentace projektů se zaměřením na animiaci zpřístupněných památek 6. Prezentace projektů se zaměřením na animaci nemovitého kulturního dědictví 7. Prezentace projektů se zaměřením presentaci uměleckých děl 8. Prezentace projektů se zaměřením na animaci obřadů 9. Prezentace projektů se zaměřením na animaci herních situací 10. Prezentace projektů se zaměřením na společenskou zábavu s tancem 11. Prezentace projektů se zaměřením na animaci vědy a poznání ve vzdělávacích programech 12. Prezentace projektů animace chráněných částí přírody 13. Prezentace projektů animace zájmových činností volného času Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|