|
|
|
||
Cílem výuky je představit studentům kulturu jako proces vzniku, multiplikace, ochrany, distribuce, směny a spotřeby
kulturních statků a služeb a seznámit je s možnostmi a mezemi regulovatelnosti různých fází tohoto procesu nástroji kulturní politiky a managementu. Účastníci se seznámí se základními pojmy, hlavními teoretickými koncepty managementu a jejich aplikací ve sféře kultury. Zvláštní pozornost je věnována managementu kulturních institucí s ohledem na konkrétní organizačně právní formy existence. Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|
|
||
Zimní semestr:
Cílem výuky je představit studentům kulturu jako proces vzniku, multiplikace, ochrany, distribuce, směny a spotřeby kulturních statků a služeb a seznámit je s možnostmi a mezemi regulovatelnosti různých fází tohoto procesu nástroji kulturní politiky a managementu. Účastníci se seznámí se základními pojmy, hlavními teoretickými koncepty managementu a jejich aplikací ve sféře kultury. Zvláštní pozornost je věnována managementu kulturních institucí s ohledem na konkrétní organizačně právní formy existence. Letní semestr: Cílem výuky je seznámit studenty s ekonomickým rozměrem a souvislostmi kulturních statků a služeb a orientovat je při výběru vhodných marketingových metod a nástrojů pro konkrétní případy. Účastníci se seznámí se základními pojmy, hlavními teoretickými koncepty marketingu a ekonomiky kulturních jevů a kulturních aktivit. Zvláštní pozornost je věnována ekonomice kultury a kulturních institucí.
Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (26.01.2010)
|
|
||
Zimní semestr: Základní studijní literatura:Drucker, Peter: Řízení neziskových organizací. Praxe a principy, Praha 1994 Koontz, Herold-Weihrich, Heinz: Management. Praha 1993 Kotler, Philips: Marketing, management:Analýza, plánování, realizace a kontrola. Praha 1997 Matějů, Martin - Žák, Josef: Vztah státu ke kultuře a kulturní politika evropských zemí. Praha FFUK 1996 Další odborná literatura: Komparace kulturních systémů 15 zemí evropské unie. Podkladový materiál pro panelovou diskusi ?Stát pro umění 21.století". Praha 2003 Lesky, Philips: Public relations. Praha 2005 Mrvová, Zuzana: Manažment kultúry v Európe - aktuálné otázky. Acta culturologica 1998, č.2, Pajas, Petr: K problematice veřejné prospěšnosti. Praha 1997 Sborník statí o kultuře v letech 1998-2003. Praha 2004 Strategie účinnější podpory kultury do roku 2005 - kulturní politika. Praha 2001
Letní semestr: Základní studijní literatura:Hannagan, Tim J.: Marketing pro neziskový sektor. Praha 1996 Kotler, Philips: Marketing, managment:Analýza, plánování, realizace a kontrola. Praha 1997 Mc Carthy, E. Jerome-Perrault, William P.: Základy marketingu. Praha 1995 Další odborná literatura: Hamerníková, Bojka - Kubátová, Květa: Veřejné finance. Praha 2004 Malý, Ivan: Veřejné statky a veřejně poskytované statky, Politická ekonomie 1998, č. 6 Matějů, Martin - Žák, Josef: Ekonomické souvislosti kultury - výzkumná sonda. Praha FFUK1997 Novotný, O.: Hlavné vývojové trendy a klúčové charakteristiky systému financovania verejného sektora kultury v trhovo orientovaných ekonomikách v 90. rokoch. Bratislava 1999 Sborník statí o kultuře v letech 1998-2003. Praha 2004 Varian, Hal R.: Mikroekonomie. Praha 1995 Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (26.01.2010)
|
|
||
Zimní semestr:
Studenti v pracovních skupinách provedou analýzu konkrétních kulturně politických programů. V rámci semináře studenti vyzkouší využití metod rozhodování na modelových situacích. Studenti zpracují a v semináři obhájí projekt vlastní realizované nebo nerealizované kulturní akce. Letní semestr: Studenti propracují ekonomicko marketingovou část projektů předložených v předcházejícím semestru. V pracovních skupinách studenti připraví návrh marketingové strategie modelového projektu. Zkouška proběhne formou ústní obhajoby zpracované ekonomickomarketingové části projketu. Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (26.01.2010)
|
|
||
Zimní semestr:
1. Kultura jako proces - možnosti a meze jeho regulace 2. Kulturní politiky - subjekty, objekty, cíle 3. Programové, legislativní a personální instrumenty kulturních politik 4. Ekonomické a institucionální nástroje kulturních politik 5. Ekonomicko právní formy existence kulturních institucí 6. Teoretické koncepty a současné tendence managementu 7. Manažerské funkce a jejich aplikace pro řízení kulturních institucí a projektů 8. Formování strategie kulturních institucí 9. Metody rozhodování 10. Organizace činností a útvarů 11. Vedení lidí 12. Personální práce 13. Kontrola Letní semestr: 1. Ekonomická povaha kulturních jevů 2. Financování kulturních aktivit 3. Kulturní průmysl 4. Neziskové organizace ve sféře kultury 5. Rozpočet kulturní instituce 6. Kulturní statky a zboží kulturní povahy 7. Kulturní služby 8. Trh kulturních statků a služeb 9. Teoretické koncepty marketingu 10. Formulování marketingové strategie kulturní instituce 11. Průzkum trhu kulturních statků a služeb 12. Public relations kulturních institucí a projektů 13. Fundraising Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (26.01.2010)
|