|
|
|
||
Zimní semestr:
Cílem předmětu je popis všech typů médií a princip jejich fungování, zároveň upozorňuje na specifika domácích médií ve srovnání se zahraničními. Posluchač dostane dostatek informací pro to, aby pochopil vznik mediálních sdělení, tzn. včetně jejich interpretace. Důraz je kladem právě na způsoby zachycení událostí a pochopení mechanismu jejich zobrazování. Předmět ukazuje úlohu médií ve společnosti, definuje rozdíly mezi seriózním a bulvárními médii. Letní semestr: Cílem předmětu je popis všech typů médií a princip jejich fungování, zároveň upozorňuje na specifika domácích médií ve srovnání se zahraničními. Posluchač dostane dostatek informací pro to, aby pochopil vznik mediálních sdělení, tzn. včetně jejich interpretace. Důraz je kladem právě na způsoby zachycení událostí a pochopení mechanismu jejich zobrazování. Předmět ukazuje úlohu médií ve společnosti, definuje rozdíly mezi seriózním a bulvárními médii. Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|
|
||
Zimní semestr: Základní studijní literatura: McLuhan, H. M. (2000): Člověka, média a elektronická kultura. Výbor z díla. Brno: Jota McLuhan, H. M. (1991): Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Odeon. McQuail, D. (1999): Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál DeFleur, M. L. - Ballová-Rokeachová, S. J. (1996): Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum (Univerzita Karlova v Praze) Další odborná literatura:Burns, L. S. (2004): Žurnalistika. Praktická příručka pro novináře. Praha: Portál, s. r. o. Thompson, J. B. (2004): Média a modernita. Sociální teorie médií. Řada Mediální studia. Praha: Karolinum (Univerzita Karlova v Praze) Reifová, I. a kolektiv (2004): Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, s. r. o. Köpplová, B.-Jirák ,J. (2003): Média a společnost. Praha: Portál Burton, G. - Jirák, J. (2001): Úvod do studia médií. Brno: B&P Učebnice. Výklad, příklady. Kuncizk, M. (1995): Základy masové komunikace. Praha: Mladá fronta Postman, N. (1999): Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta Osvaldová, B. - Halada, J. a kolektiv (2002): Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri Bourdieu, P. (2002): O televizi. Brno: Doplněk
Letní semestr: Základní studijní literatura: McLuhan, H. M. (2000): Člověka, média a elektronická kultura. Výbor z díla. Brno: Jota McLuhan, H. M. (1991): Jak rozumět médiím: extenze člověka. Praha: Odeon. McQuail, D. (1999): Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál DeFleur, M. L. - Ballová-Rokeachová, S. J. (1996): Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum (Univerzita Karlova v Praze) Další odborná literatura:Burns, L. S. (2004): Žurnalistika. Praktická příručka pro novináře. Praha: Portál, s. r. o. Thompson, J. B. (2004): Média a modernita. Sociální teorie médií. Řada Mediální studia. Praha: Karolinum (Univerzita Karlova v Praze) Reifová, I. a kolektiv (2004): Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, s. r. o. Köpplová, B.-Jirák ,J. (2003): Média a společnost. Praha: Portál Burton, G. - Jirák, J. (2001): Úvod do studia médií. Brno: B&P Učebnice. Výklad, příklady. Kuncizk, M. (1995): Základy masové komunikace. Praha: Mladá fronta Postman, N. (1999): Ubavit se k smrti. Praha: Mladá fronta Osvaldová, B. - Halada, J. a kolektiv (2002): Praktická encyklopedie žurnalistiky. Praha: Libri Bourdieu, P. (2002): O televizi. Brno: Doplněk Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|
|
||
Zimní semestr:
Student musí v rámci předmětu vypracovat práci, kterou musí u zkoušky obhájit. Téma musí být zvoleno tak, aby bylo zřejmé, zda student pochopil vznik mediálního sdělení tzn. fakt nebo událost způsobem, jakým je médii zachycen, a jak působí na přijímatele. Z práce by mělo být také zřetelné, jak média vstupují do života posluchače.
Letní semestr:
Pro udělení zápočtu musí student musí vytvořit publicistický text, například rozhovor nebo reportáž Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|
|
||
Zimní semestr:
1. Úvod předmětu 2. Hranice mezi seriózními a bulvárními médii 3. Nezávislost a ovlivňování médií 4. Etika v médiích 5. Ochrana osobnosti- jak se před médii bránit 6. Vztah mezi sdělovacími prostředky a veřejností 7. Média a jejich úspěch 8. Praktická ukázka práce médií I 9. Praktická ukázka práce médii II 10. Výzkumy a měření médií 11. Mediální kampaně 12. Média a inzerenti 13. Závěr a shrnutí přednášek
Letní semestr:
1. Úvod do programu semináře 2. Základní charakteristika publicistických žánrů 3. Rozdíly v práci pro elektronická, tištěná a telematická média 4. Jak vzniká zpravodajská zpráva 5. Jaká jsou kriterií pro rozhovor a jak dobře vést rozhovor 6. Tajemství dobré reportáže 7. Úloha názorů, komentářů a glos v seriózních médiích 8. Pravidla grafického zpracování textů 9. Úloha fotografií a jak vzniká dobrá novinářská fotografie 10. Praktická zkouška 11. Praktická zkouška 12. Praktická zkouška 13. Vyhodnocení semináře Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|