|
|
|
||
Zimní semestr:
Cílem výuky je především vzbudit zájem o výtvarné umění jako součásti kulturní aktivity současného vzdělance. Předpokládá se orientace v dějinách výtvarného umění i v metodách jejich výkladu.
Letní semestr:
Předmět navazuje na výuku předmětu ?Kapitoly z dějin umění a kultury a" s přihlédnutím k historii evropského a českého výtvarného umění 20. století. Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|
|
||
Zimní semestr: Základní studijní literatura: Dějiny českého výtvarného umění. Praha, Academia 1984-2005 Matějček, A.: Dějepis světového výtvarného umění. Praha, Jan Štenc 1922-1936 Pijoan, J.: Dějiny umění. Praha, Knižní klub 1998-2000 Gombrich, E.H. : Příběh umění. Praha, Odeon 1992 Další odborná literatura:Neumann, J,: České umění 17. století. Praha, SNKL 1951 Preiss, P.: V.V. Reiner a jeho doba. Praha, Odeon 1971
Letní semestr: Základní studijní literatura: Larousse : Umění 20. století. Kramář, V.: Kubismus. Brno, Moravsko-slezská revue 1921 Kupka, F.: Tvoření v umění výtvarném. Praha, SVU Mánes 1923 Chalupecký, J.: O dada, surrealismu a českém umění. Praha, Jazzová sekce 1980 Další odborná literatura:Nebeský, V.: Základní tendence moderní tvorby. Praha, UMPRUM 2003 Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|
|
||
Zimní semestr:
Podmínkou k udělení zápočtu je vypracování a prezentace referátu na zadané téma. Zápočet se skládá ústním pohovorem se studentem o probrané látce a tématu jeho referátu.
Letní semestr:
Podmínkou připuštění ke zkoušce z předmětu je vypracování seminární práce na zadené téma. Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|
|
||
Zimní semestr:
1. Základní pojmy výtvarného umění 2. Klasikové evropského a českého dějepisectví výtvarného umění I. 3. Klasikové evropského a českého dějepisectví výtvarného umění II. 4. Klasikové evropského a českého dějepisectví výtvarného umění III. 5. Klasikové evropského a českého dějepisectví výtvarného umění IV. 6. Klasikové evropského a českého dějepisectví výtvarného umění V. 7. Hlavní vývojové proudy světového výtvarného umění 8. Antika a její uměleckohistorický a ideový odkaz 9. Evropská a česká renesance 10. Klasikové evropské renesance (Leonardo, Michelangelo, Raffael) 11. Základní pojmy a tvůrci evropského baroka 12. Vznik české barokní kultury v 17. století 13. Kilián Ignác Dienzenhofer a jeho doba
Letní semestr:
1. Vývojové tendence výtvarného umění od impresionismu ke kubismu a doby před 1. světovou válkou I. 2. Vývojové tendence výtvarného umění od impresionismu ke kubismu a doby před 1. světovou válkou II. 3. Vývojové tendence výtvarného umění od impresionismu ke kubismu a doby před 1. světovou válkou III. 4. Vývojové tendence výtvarného umění od impresionismu ke kubismu a doby před 1. světovou válkou IV. 5. Vývojové tendence výtvarného umění od impresionismu ke kubismu a doby před 1. světovou válkou V. 6. Vývojové tendence výtvarného umění od impresionismu ke kubismu a doby před 1. světovou válkou VI. 7. Vývojové tendence výtvarného umění od impresionismu ke kubismu a doby před 1. světovou válkou VII. 8. Vývojové tendence výtvarného umění od impresionismu ke kubismu a doby před 1. světovou válkou VIII. 9. Rozbor studie Jana Mukařovského ?Estetická funkce, norma a hodnota" 10. Vincenc Kramář a jeho studie ?O objektivitě" 11. Pablo Picasso a jeho postavení v tvorbě 20. století 12. André Breton a historie surrealismu 13. Současné tendence ve světové a domácí tvorbě Poslední úprava: Půtová Barbora, PhDr., Ph.D., Ph.D. (27.09.2010)
|