|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Andrš, Ph.D. (18.02.2022)
Východiskem diskuse v semináři je četba vybraných pasáží z děl, která Gao Xingjian a Mo Yan vytvořili v 80. a 90. letech dvacátého století. Ucelený obraz románového díla (v případě Gao Xingjiana též okrajově díla dramatického) si studenti vytvářejí na základě extenzivní četby překladů. Studenti jsou vedeni k tomu, aby se seznamovali s vybranou sekundární literaturou a dokázali s ní kriticky pracovat. Studenti si osvojují dovednost rozpoznávat klíčové součásti významotvorné výstavby studovaných děl, vybraná díla interpretují a uvažují o nich v příslušném literárně-historickém kontextu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Andrš, Ph.D. (03.02.2022)
Podmínkou udělení atestace (Zk):
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Andrš, Ph.D. (18.02.2022)
Choy, Howard Y. F. Remapping the Past: Fictions of History in Deng’s China, 1979-1997. Leiden: Brill, 2008. Denton, Kirk A., ed., Columbia Companion to Modern Chinese Literature. New York: Columbia University Press, 2016. Feuerwerker, Yi-tsi Mei. Ideology, Power, Text: Self-Representation and the Peasant ‘Other’ in Modern Chinese Literature. Stanford: Stanford University Press, 2020. Knight, Sabina. The Heart of Time: Moral Agency in Twentieth-century Chinese Fiction. Cambridge, Mass: Harvard University Asia Center, 2006. Hovorková, Petra. Mo Yanův román Shengsi pilao a historická fikce v soudobé čínské literatuře. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2012. Lackner, Michael a Nikola Chardonnens. Polyphony embodied: freedom and fate in Gao Xingjian's writings. Berlin, [Germany]: De Gruyter, 2014. Laughlin, Charles ed. Contested Modernities in Chinese Literature. New York: Palgrave Macmillan, 2005. Longauerová, Darina. Gao Xingjianov román Hora duše. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2009. Lu, Tonglin, ed. Gender and Sexuality in Twentieth-Century Chinese Literature and Society. Albany: SUNY Press, 1993. Lu, Tonglin. Misogyny, Cultural Nihilism and Oppositional Politics: Contemporary Chinese Experimental Fiction. Stanford: Stanford University Press, 1995. Tam, Kwok-kan. Soul of Chaos: Critical Perpectives on Gao Xingjian. Hong Kong: Chinese University Press, 2002. Yang, Xiaobin. The Chinese Postmodern: Trauma and Irony in Chinese Avant-garde Fiction. Ann Arbor: University of Michigan Press, 2002. Yeung, Jessica. Ink Dances in Limbo: Gao Xingjian's Writing as Cultural Transition. Hong Kong: Hong Kong University Press, 2008. Yue, Gang. The Mouth that Begs: Hunger, Cannibalism, and the Politics of Eating in Modern China. Durham: Duke University Press, 1999. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Andrš, Ph.D. (18.02.2022)
Vybraná literatura a texty k četbě budou přístupné na Moodle1: https://dl1.cuni.cz
Díla k četbě a interpretaci:
Gao Xingjian 1 Gao Xingjian Hora duše. Praha: Academia, 2010. Gao Xingjian. Lingshan. Taibei: Lian jing chuban shiye gufen youxian gongsi, 2003. 2 Gao Xingjian. Bible osamělého člověka. Praha: Academia, 2012. Gao Xingjian. Yige ren de shengjing. Taibei: Lian jing chuban shiye gufen youxian gongsi, 2004. 3 Gao Xingjian. "Druhý břeh", "Na útěku". In Gao Xingjian, Druhý břeh. Mníšek pod Brdy: Na konári, 2012.
Mo Yan 1 Mo Yan. Red Sorghum. New York: Penguin Books, 1994. Mo Yan. Hong gaoliang jiazu. Beijing: Zuojia chubanshe, 2012. 2 Mo Yan. Země alkoholu. Praha: Mladá fronta, 2015. Mo Yan. Jiuguo. Beijing: Zuojia chubanshe, 2012. 3 Mo Yan. Krev a mlíko. Praha: Mladá fronta, 2013. Mo Yan. Fengru feitun. Beijing: Zhongguo gongren chubanshe, 2003. 4 Mo Yan. Life and Death Are Wearing Me Out. New York: Arcade Publishing, 2008. Mo Yan. Shengsi pilao. Beijing: Zuojia chubanshe, 2012. |