Chcete si procvičit němčinu prostřednictvím kreativního projektu a seznámit se s médiem rozhlasu nebo podcastů? Pak vítejte! Rakouská lektorka vítá všechny účastníky s jazykovou úrovní B1/B2.
Společně zjistíme, z jakých složek se podcast skládá a jak na sebe navazují. Budeme psát texty k poslechu a dělat mluvní a poslechová cvičení. Záměrem je vytvořit podcast pro německy mluvící studenty a naplnit ho zajímavými epizodami. Jaká témata z českého studentského světa by pro ně mohla být zajímavá? Co studenti ze zahraničí nevědí, ale rozhodně by jim to mělo být řečeno? Příklady možnych témat je cestování, stáže, bydlení, financování studia atd.
Cílem kurzu je vytvořit strukturované příspěvky na dané téma na základě zajímavých a motivujících úkolů - nakonec vytvoření podcastu - a také hravou formou rozšířit příslušnou slovní zásobu a procvičit výslovnost.
Poslední úprava: Klára Tschek, M.A. (26.09.2022)
Would you like to practise German through a creative project and familiarise yourself with the medium of radio or podcasts? Then welcome! An Austrian lecturer welcomes all participants with a language level of B1/B2.
Together we will work out what components a podcast consists of and how they are built up on each other. We will write texts for listening and do speaking and listening exercises. The idea is to create a podcast for German-speaking students and fill it with interesting episodes. What topics from the Czech student world could be interesting for this? What do students from abroad not know that they should definitely be told? Amounts on travel, internships, housing, student financing, etc. would be possible, for example.
The aim of the course is to create structured contributions on a topic based on interesting and motivating tasks - ultimately the creation of a podcast - and also to playfully expand the relevant vocabulary and practise pronunciation.
Poslední úprava: Klára Tschek, M.A. (06.09.2022)
Sie möchten gerne anhand eines kreativen Projekts Deutsch üben und sich mit dem Medium Radio bzw. Podcast vertraut machen? Dann herzlich willkommen! Eine österreichische Lektorin begrüßt alle Teilnehmerinnen und Teilnehmer mit einem Sprachniveau von B1/B2.
Gemeinsam werden wir erarbeiten, aus welchen Bestandteilen ein Podcast besteht und wie diese aufeinander aufgebaut sind. Wir werden Texte für das Hören schreiben sowie Sprech- und Hörübungen machen. Die Idee ist, einen Podcast für deutschsprachige Studenten zu erstellen und diesen mit interessanten Episoden zu füllen. Welche Themen aus der tschechischen Studentenwelt könnten dafür interessant sein? Was wissen Studenten aus dem Ausland nicht, was ihnen unbedingt erzählt werden sollte? Beträge zu Reisen, Praktika, Wohnen, Studienfinanzierung usw. wären zum Beispiel möglich.
Ziel des Kurses ist, auf der Grundlage interessanter und motivierender Aufgaben - letztendlich der Erstellung eines Podcasts - strukturierte Beiträge zu einem Thema zu erstellen, und dabei auch spielerisch den relevanten Wortschatz zu erweitern und die Aussprache zu üben.
Cíl předmětu - němčina
Poslední úprava: Klára Tschek, M.A. (21.09.2022)
Studenti budou schopni navrhnout a přednést krátkou ústní prezentaci.
Studenti si zlepší výslovnost v cílovém jazyce.
Studenti se v rámci studia zabývají s otázkami mezikulturních rozdílů, specificky v souvislosti se studiem a studentským životem.
Studenti se seznámí s inovativní a motivující formou výuky jazyků.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Šimon Dittrich (29.06.2022)
Zápočet na základě pravidelné docházky a aktivní účasti v hodině
Literatura
Poslední úprava: Klára Tschek, M.A. (06.09.2022)
Hauck-Thum. (2011). Medienarbeit im Deutschunterricht. Beltz.
Kluckhohn, Kim (2009): Podcast im Sprachunterricht am Beispiel Deutsch. Berlin: Klett Sprachen.
La Rochevon. (2009). Radio-Journalismus : ein Handbuch für Ausbildung und Praxis im Hörfunk (9., vollst. aktualis. Aufl., auch zu crossmedialem Arbeiten und Podcasting.). Econ.
Müller. (2012). Hörtexte im Deutschunterricht : poetische Texte hören und sprechen (1. Aufl..). Klett Kallmeyer.
Peuschel, Kristina (2012): Lerner-Podcast. Präsentationen aus dem projektorientierten Unterricht. In: Fremdsprache Deutsch. H. 47, S. 30-34.
Stork, Antje (2012): Podcast im Fremdsprachenunterricht. Ein Überblick. In: Informationen Deutsch als Fremdsprache 39. Jg., H1, S. 3-16.
Sylabus
Poslední úprava: Klára Tschek, M.A. (06.09.2022)
Příprava a vypracování podcastů - bude upřesněna dle zájmů studentů na začátku kurzu.