PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Němčina. Hör-Seh-Verstehen (Konverzace a psaní na základě filmového materiálu) - ASZNJ3920
Anglický název: German. Course "Hör-Seh-Verstehen"
Zajišťuje: Jazykové centrum - němčina (21-JCN)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Klára Tschek, M.A.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Klára Tschek, M.A. (03.02.2022)
Kurz s rodilou mluvčí (rakouskou lektorkou) na úrovni B1/B2.
V kurzu "Hör-Seh-Verstehen" se probírají audiovizuální média, tj. filmy a videa různých žánrů, reklamní klipy apod. Využívány budou také autentické materiály z rakouského filmového a televizního prostředí. Materiál bude společně analyzován, interpretován a použit jako podnět k mluvení nebo psaní. Zvláštní zájmy a přání studentů budou zohledněny a zahrnuty do semestrálního programu.

K ORGANIZACI:
Kurz začíná v 1.březnovém týdnu, 1. hodina tedy bude ve čtvrtek, 3.3.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: JCEBLAHN (21.01.2018)

Zápočet na základě pravidelné docházky a aktivní účasti v hodině

Literatura
Poslední úprava: Klára Tschek, M.A. (26.01.2022)

·         Brandi, Marie-Luise (1996): Video im Deutschunterricht. Eine Übungstypologie zur Arbeit mit fiktionalen und dokumentarischen Filmsequenzen. München: Langenscheidt. (= Fernstudieneinheit 13).

·         Dammann-Thedens, K., & Michalak, M. (2012). Bildnarrationen im Fremdsprachenunterricht--Annäherungen an das Bildverstehen. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 17(2).

·         Welke, Tina/Faistauer, Renate (2010) (Hrsg.): Lust auf Film heißt Lust auf Lernen. Der Einsatz des Mediums Film im Unterricht Deutsch als Fremdsprache. Wien: Praesens-Verlag.

·         Welke, Tina: Haben Sie den gesehen? Film - Filmbildung - Filmdidaktik in Deutsch als Fremd- und Zweitsprache. In: ÖDaF Mitteilungen (Hrsg.)(2013), Österreichisches Verband für DaF/DaZ, Heft 2. Wien 2013. S. 48-61.

Sylabus
Poslední úprava: Klára Tschek, M.A. (26.01.2022)

Konverzace a písemné úkoly na základě filmového materiálu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK