PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Klauzurní práce z jazyka - ASK600103
Anglický název: Graded Paper in Linguistics
Zajišťuje: Ústav germánských studií (21-UGS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/0, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Radka Stahr, Ph.D.
PhDr. Pavel Dubec, Ph.D.
Anotace -
Téma klasifikované písemné práce z lingvistiky vychází z oblastí probíraných v lingvistických kurzech, které student
absolvoval. Student píše práci pouze s pomocí výkladového slovníku v učebně a měl by prokázat schopnost souvisle
argumentovat, komplexně zpracovat zvolenou problematiku, prokázat základní faktografické znalosti a strukturovat a
formulovat text ve standardní odborné češtině, případně ve studovaném jazyce.

Délka trvání: 4 hodiny.

Studenti nesmí používat nástroje AI, neboť cílem je prokázat základní formulační a znalostní dovednosti a schopnost
samostatného myšlení.

Klauzurní práce mj. připravuje studenta na stejnojmennou součást SZZk, realizovanou obdobným způsobem.
Poslední úprava: Pastyříková Iveta, Mgr. (24.02.2024)
Podmínky zakončení předmětu -

Student absolvuje písemnou práci dle zadání, klasifikovanou komisionálně známkou 1, 2 nebo 3.

Poslední úprava: Zbytovský Štěpán, Mgr., Ph.D. (31.01.2024)
Literatura -

Andersen, H. L. (2022). Kønsidentitet i sproget – med eksempler fra dansk og fransk. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik28(74).

Andersen, M. H. (2020). Engelske lån i dansk: Nice to have eller need to have?. NyS, Nydanske Sprogstudier1(58).

Gottlieb, H. (2004). Danish Echoes of English. Nordic Journal of English Studies , 3(2), p.39-65.

Pedersen, I. L. (2000). Sprogkontakt, sprogpåvirkning – og sprogpolitik. Sprog I Norden31(1)

Søndergaard, Bent (1991). „Om sproglig ‘urenhed’ i en dansksproget avis set i et finlandssvensk perspektiv“. In: Språkbruk 4, 14-17.

Svennevig, J., Sandvik, M., Vagle, W. (2007). Tilnærminger til tekst: Modeller for språklig tekstanalyse. Oslo: LNU og Cappelen Akademisk Forlag.

Halliday, M.A.K, Hasan, R. (1976). Cohesion in English. London: Longman.

Faarlund, J. T. (1992). Norsk syntaks i funkjsonelt perspektiv. Oslo: Universitetsforlaget AS.

Firbas, J. (1992). Functional Sentence Perspective in Written and Spoken Communication. New York: Cambridge University Press.

Rinnan, G.D. (1983). “Setningens inndeling i tema og rema i norsk.” Norsk Lingvistisk Tidsskrift 1, 41-65.

Berkov, V.P. (1997). Norsk ordlære. Oslo: Universitetsforlaget.

Endresen R.T., Somonsen H.G., Sveen, A. (2000). Innføring i lingvistikk. Oslo: Universitetsforlaget.

Poslední úprava: Pastyříková Iveta, Mgr. (31.01.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK