PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Supervidovaná odborná praxe III B - ASCK100114
Anglický název: Supervised professional Practice III B
Zajišťuje: Katedra sociální práce (21-KSOCP)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/4, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 25 (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Zuzana Truhlářová, Ph.D.
Mgr. Monika Havlíčková
Vyučující: Mgr. Monika Havlíčková
Mgr. Zuzana Truhlářová, Ph.D.
Záměnnost : ASCK100075, ASCK100099
Je záměnnost pro: ASCK100099
Sylabus -
Poslední úprava: Dana Myšková (04.01.2024)

Název předmětuSupervidovaná praxe III B

Kód předmětu: ASCK100114

Garant: Mgr. Zuzana Truhlářová, Ph.D.

Přednášející: Mgr. et Mgr. Lenka Formánková, Ph.D.

Mezi výstupní znalosti, dovednosti a postoje studenta po absolvování odborné praxe ve 3. ročníku studia patří:

Student je schopen identifikovat rozmanitost činností sociální práce, specifika jednotlivých cílových skupin a pracovišť. Student se identifikuje se sociální prací jako profesí. Student umí používat některé z metod sociální práce. Student umí aplikovat teoretické znalosti do praxe. Student umí rozpoznat vlastní možnosti a limity, jakož i možnosti a limity pracoviště. Student umí identifikovat etická dilemata a reflektovat své postoje k nim. Student umí identifikovat hodnotový systém, dobrou praxi, organizaci a koncepční aktivity pracoviště. Student umí identifikovat a používat metody ověřování účinku činností pracoviště. Student umí vést individuální rozhovor s klientem a spolupracovat v týmu. Student je schopný reflektovat sebe sama a své zkušenosti a zamýšlet se nad svým osobním i profesním rozvojem. Student umí formulovat zakázku vůči supervizi a využívat supervizi jako nástroj reflexe.

Obsah kurzu:

Student vykoná praxi v rozsahu 50 hod./semestr, tj. 100 hod./rok. Odbornou praxi může absolvovat opět každý semestr v jiném zařízení nebo celý rok na jednom pracovišti. Výběr je student povinen zdůvodnit ve formuláři „Zpráva z odborné praxe“ a předložit ke schválení garantovi odborné praxe ještě před sjednáním smlouvy o zabezpečení odborné praxe s výcvikovým pracovištěm.

Navíc k samotnému výkonu odborné praxe se student účastní supervizí odborné praxe a metodických seminářů k odborné praxe.

Podmínky udělení atestace:

- odevzdání smlouvy o zabezpečení odborné praxe studenta, vč. obsahu odborné praxe, a zdůvodnění výběru výcvikového pracoviště (do konce září),

- odevzdání zprávy z odborné praxe, včetně kazuistiky a srovnání s obdobným typem služby/zařízení v zahraničí. Srovnání může vycházet z osobních zkušeností, odborné literatury či dalších zdrojů a mělo by obsahovat vlastní názor studenta (celkový rozsah zprávy vč. kazuistiky a zahraničního srovnání min. 8 stran; do posledního dne výuky v semestru),

- hodnocení tutorem odborné praxe,

- pravidelná účast a reflexe vlastních postojů a zkušeností na supervizích a metodických seminářích k odborné praxi, min. 80 % všech setkání.

Literatura:

BAŠTECKÁ, B., ČERMÁKOVÁ, V., KINKOR, M. (2016) Týmová supervize: teorie a praxe. Praha: Portál.

HAVRDOVÁ, Z. (1999) Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium.

KOPŘIVA, K. (2016) Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál.

MATOUŠEK, O. a kol. (2022) Strategie a postupy v sociální práci. Praha: Portál.

NAVRÁTILOVÁ, J. (2011) Pojetí praktického vzdělávání sociálních pracovníků. Disertační práce. Masarykova Univerzita v Brně.

PAZLAROVÁ, H. (2008) Praxe krok za krokem – manuál k odborným praxím. Praha: KSP FF UK.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK