|
|
|
||
Studenti jsou seznámeni se základními principy a postupy psychologického koučování. Psychologické koučování bude mapováno z hlediska historie svého vzniku, hranicemi s příbuznými postupy, i vymezením místa (a uplatněním) v současné psychologické praxi. V rámci teorie budou vysvětlené klíčové koncepty, na nichž je koučování vystavěno (goal setting theory a další teorie pracovní motivace, koncepty všímavosti a sebe-účinnosti aj.), zároveň budou poskytnuté informace o různých koučovacích přístupech a školách. Poslední úprava: Bahbouh Radvan, doc. PhDr. MUDr. Mgr., Ph.D. (06.10.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je připravit studenty na to, aby byli schopni koučovat klienty. Studenti se budou učit , jak klientům pomoci s psychologicky vhodnou formulací cílů a jak hledat efektivní cestu k jejich dosažení. V rámci sebereflexe vlastního dosahování cílů bude rozvíjené i jejich sebekoučování.
V rámci předmětu jsou trénovány především tyto klíčové kompetence:
kontraktování (contracting), v rámci něhož bude především věnována pozornost motivujícímu stanovení cíle, dotazování (questioning), v rámci kterého bude nacvičen zejména briefing a debriefing, naslouchání (listening), obohacené o sledování emocí, a reflektování (reflecting), zahrnující například sumarizaci, parafrázování, přerámování či amplifikaci... Poslední úprava: Bahbouh Radvan, doc. PhDr. MUDr. Mgr., Ph.D. (06.10.2018)
|
|
||
Studenti vypracují kazuistiku sebekoučování (podrobnější analýza dosažení či dosahování vlastního cíle rozebírající průběžné změny motivace, i intervence zaměřené na její zvýšení) i koučování (je doporučené, aby byla kazuistika klienta doplněná o jeho vlastní reflexi). . Poslední úprava: Bahbouh Radvan, doc. PhDr. MUDr. Mgr., Ph.D. (06.10.2018)
|
|
||
Bahbouh, R.(2010). Pohádka o ztracené krajině. Praha: Dar Ibn Rushd. Bates, B. (2015). The little book of big coaching models. London: Pearson. Clutterbuck, D., Megginson, D. (2005). Making coaching work: creating a coaching culture. London: CIPD Csikszentmihalyi, M. (2015). Flow: o štěstí a smyslu života. Praha: Portál. Gallwey, W.T. (2010). Inner game pro manažery. Praha: Management press. Kimsey-House, H., Kimsey-House, K., Sandahl, P., Whitworth, L. (2017). Ko-aktivní koučink. Praha: Synergie Publishing. Law, H., Ireland, S. Hussain, Z. (2007). The psychology of coaching, mentoring and learning. London: John Wiley. Palmer, S., Neenan, M. (2015). Kognitivně-behaviorální koučink v praxi. Praha: Motiv Press. Poslední úprava: Bahbouh Radvan, doc. PhDr. MUDr. Mgr., Ph.D. (06.10.2018)
|
|
||
Přednáška/seminář Poslední úprava: Bahbouh Radvan, doc. PhDr. MUDr. Mgr., Ph.D. (06.10.2018)
|