PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Základy logopedie II - APH510098
Anglický název: Introduction to Speech Therapy II
Zajišťuje: Fonetický ústav (21-FU)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (14)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: AFO520002
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: prof. PhDr. Jan Volín, Ph.D.
Mgr. Martina Černá
Prerekvizity : APH510088
Anotace -
Předmět prohlubuje znalosti studentů týkající se vybraných druhů narušené komunikační schopnosti, přičemž
důraz je kladen především na možnosti terapie. Značný prostor je věnován analýzám nahrávek různých typů
patologické řečové produkce a rozborům kazuistik konkrétních pacientů, diskutovány jsou přínosy a možná
omezení moderních terapeutických přístupů.

Předmět je primárně určen studentům oboru Fonetika. Studentům jiných oborů bude povolen zápis v závislosti na
volné kapacitě.

Ve zkouškovém období nenásledujícím bezprostředně po semestru, ve kterém byl předmět vyučován, bude
vypsán pouze jeden zkušební termín.
Poslední úprava: Šturm Pavel, Mgr., Ph.D. (11.12.2019)
Podmínky zakončení předmětu -

Aktivní účast v diskuzích, zpracování a prezentace vlastního příspěvku - kazuistiky

70 % docházka

Poslední úprava: Šturm Pavel, Mgr., Ph.D. (11.12.2019)
Literatura -

Cottini, L. a kol. (2017). Autismus: jak pracovat s dětmi a dospívajícími s poruchami autistického spektra. Praha: Logos.

Cséfalvay, Z. a kol. (2007). Terapie afázie: teorie a případové studie. Praha: Portál.

Cséfalvay, Z., Klimešová, M. & Košťálová, M. (2003). Diagnostika a terapie afázie, alexie, agrafie. Praha: Asociace klinických logopedů ČR.

Grandin, T. (2016). Jiní...ne horší: inspirující příběhy o úspěchu a úspěšném zaměstnání dospělých s autismem, Aspergrovým syndrome a ADHD. Praha: Csémy Miklós ve spolupráci se Za sklem o.s.

Kutálková, D. (2018). Opožděný vývoj řeči, dysfázie: metodika reedukace. Praha: Septima.

Lechta, V. (2004). Diagnostika a terapie koktavosti. Praha: Asociace klinických logopedů.

Neubauer, K. a kol. (2018): Kompendium klinické logopedie. Praha: Portál.

Peutelschmiedová, A. (2000). Aktuální problémy balbutologie. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta.

Poslední úprava: Šturm Pavel, Mgr., Ph.D. (11.12.2019)
Sylabus -
Tematické okruhy:
1. Moderní přístupy v terapii dyslálie

2. Moderní přístupy v terapii afázie

3. Moderní přístupy v terapii koktavosti

4. Moderní přístupy v terapii opožděného vývoje řeči a vývojové dysfázie

5. Terapie dysartrie

6. Problematika rozštěpových vad

7. Poruchy autistického spektra

Poslední úprava: Šturm Pavel, Mgr., Ph.D. (11.12.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK