PředmětyPředměty(verze: 957)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávání v době nových a digitálních médiích - ANM50653
Anglický název: ...
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://novamedia.ff.cuni.cz/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz se soustředí na aktuální vývoj v oblasti rozvoje pedagogiky a didaktiky s důrazem na inovace prostřednictvím nových a digitálních médií. Oblast vzdělávání je společensky silně akcentovaným prostorem pro rozvoj inovací a revizi metod. Jaké jsou zdroje těchto inovací? Lze vysledovat zobecnitelné trendy napříč oborovými didaktikami? Dotýkají se inovace prostředí formální i neformální výuky? To jsou klíčové otázky, na které budeme společně hledat odpovědi a zároveň identifikovat příležitosti pro zapojení nových a digitálních médií do těchto inovací. Kurz bude kombinovat diskuzi nad četbou a analýzu konkrétních vzdělávacích projektů. Na několik setkání budou pozváni externí hosté, aby představili konkrétní projekty, na kterých pracují
Poslední úprava: Pýcha Čeněk, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.04.2022)
Literatura

ANDERSON, Lorin – KRATHWOHL, David – AIRASIAN, Peter a kol. (edd.). A Taxonomy for Learning, Teaching a Assessing of Educational Objectives. New York: Longman, 2001. 

CARLOS R. ABRIL; BRENT M. GAULT. Teaching General Music : Approaches, Issues, and Viewpoints. New York: Oxford University Press, 2016.

GEOFFREY SCHEURMAN. Constructivism and the New Social Studies: A Collection of Classic Inquiry Lessons. Charlotte, NC: Information Age Publishing, 2018.

HARASIM, Linda. Learning Theory and Online Technologies. [s. l.]: Routledge, Taylor & Francis Group, 2011

HEJNÝ, Milan – KUŘINA, František: Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování, Portál, Praha 2001

HESS, Diana. Controversy in the classroom. The democratic power of discussion. New York: Routledge, 2009.

KORTHAGEN, Fred a kol. Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2011.

MANOVICH, L. Jazyk nových médií. První české vydání. [s. l.]: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018.

PRENSKY, M. From digital natives to digital wisdom. [electronic resource] : hopeful essays for 21st century learning. [s. l.]: Corwin, 2012.

STUCHLÍKOVÁ, Iva – JANÍK, Tomáš et al. Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. Brno: Masarykova univerzita, 2015. 

Strategie vzdělávací politiky do roku 2030+, MŠMT, 2020, dostupné z https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030.

SWENSON, P. Online teaching in the digital age. [electronic resource]. [s. l.]: SAGE, 2012

WARING, M.; EVANS, C. P. Understanding pedagogy : developing a critical approach to teaching and learning. [s. l.]: Routledge, 2015. 

Poslední úprava: Pýcha Čeněk, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.04.2022)
Sylabus

  1. Příležitosti pro vzdělávání ve věku digitálních a nových médií

  2. Konstruktivistická pedagogika - diskuze nad četbou

  3. Aktuální trendy v přírodovědných předmětech - analýza projektů v přírodovědných projektech

  4. Aktuální trendy v humanitních předmětech - analýza projektů v humanitních předmětech

  5. Didaktické cíle a jejich rozvoj prostřednictvím digitálních technologií

  6. Aktuální trendy ve výchovách - analýza projektů

  7. Tematicky orientovaná výuka a průřezová témata

  8. Digitální technologie ve neformálním vzdělávání

  9. Hodnocení a formativní hodnocení v digitálním prostředí

Poslední úprava: Pýcha Čeněk, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.04.2022)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK