|
|
|
||
Kurz se soustředí na aktuální vývoj v oblasti rozvoje pedagogiky a didaktiky s důrazem na inovace prostřednictvím nových a digitálních médií. Oblast vzdělávání je společensky silně akcentovaným prostorem pro rozvoj inovací a revizi metod. Jaké jsou zdroje těchto inovací? Lze vysledovat zobecnitelné trendy napříč oborovými didaktikami? Dotýkají se inovace prostředí formální i neformální výuky? To jsou klíčové otázky, na které budeme společně hledat odpovědi a zároveň identifikovat příležitosti pro zapojení nových a digitálních médií do těchto inovací. Kurz bude kombinovat diskuzi nad četbou a analýzu konkrétních vzdělávacích projektů. Na několik setkání budou pozváni externí hosté, aby představili konkrétní projekty, na kterých pracují
Poslední úprava: Pýcha Čeněk, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.04.2022)
|
|
||
ANDERSON, Lorin – KRATHWOHL, David – AIRASIAN, Peter a kol. (edd.). A Taxonomy for Learning, Teaching a Assessing of Educational Objectives. New York: Longman, 2001. CARLOS R. ABRIL; BRENT M. GAULT. Teaching General Music : Approaches, Issues, and Viewpoints. New York: Oxford University Press, 2016. GEOFFREY SCHEURMAN. Constructivism and the New Social Studies: A Collection of Classic Inquiry Lessons. Charlotte, NC: Information Age Publishing, 2018. HARASIM, Linda. Learning Theory and Online Technologies. [s. l.]: Routledge, Taylor & Francis Group, 2011 HEJNÝ, Milan – KUŘINA, František: Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování, Portál, Praha 2001 HESS, Diana. Controversy in the classroom. The democratic power of discussion. New York: Routledge, 2009. KORTHAGEN, Fred a kol. Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2011. MANOVICH, L. Jazyk nových médií. První české vydání. [s. l.]: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2018. PRENSKY, M. From digital natives to digital wisdom. [electronic resource] : hopeful essays for 21st century learning. [s. l.]: Corwin, 2012. STUCHLÍKOVÁ, Iva – JANÍK, Tomáš et al. Oborové didaktiky: vývoj, stav, perspektivy. Brno: Masarykova univerzita, 2015. Strategie vzdělávací politiky do roku 2030+, MŠMT, 2020, dostupné z https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030. SWENSON, P. Online teaching in the digital age. [electronic resource]. [s. l.]: SAGE, 2012 WARING, M.; EVANS, C. P. Understanding pedagogy : developing a critical approach to teaching and learning. [s. l.]: Routledge, 2015. Poslední úprava: Pýcha Čeněk, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.04.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Pýcha Čeněk, Mgr. et Mgr., Ph.D. (29.04.2022)
|