|
|
|
||
Poslední úprava: Bc. Zdeňka Eclerová (29.05.2019)
Mongolian – An Introductory Intensive Course” a zásobu cca 750 slov. Základem výuky je memorování rozhovorů, krátkých textů a větných vzorců, což napodobuje osvojování si řeči v dětském věku, studenti získají základní cit pro stavbu jazyka a automaticky využívají naučené větné vzorce, což je v případě typologicky odlišného jazyka zvláště důležité. Tímto způsobem, simulujícím jazykovou praxi, se učí používat jednotlivé gramatické jevy, které jsou vysvětlovány a analyzovány v paralelním kursu gramatiky. Velký důraz je kladen na fonetiku a písemné testy, které probíhají každou hodinu, pomáhají také zvládnutí pravopisu moderní mongolštiny. Při závěrečné zkoušce musí student být schopen porozumění a písemné reprodukce slyšeného neznámého textu odpovídající náročnosti, krátkého monologu na jedno z probraných témat a reakcí na otázky. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Zdeňka Eclerová (29.05.2019)
Domácí úlohy budou zohledněné během hodnocení u zkoušky. Splnění předmětu je podmínkou do zapsání předmětu Mongolský jazyk II. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Zdeňka Eclerová (29.05.2019)
Lubsangdorji, J., Vacek, J., Colloquial Mongolian - An Introductory Intensive Course. Prague: Charles University, 2004, Units 1-5. |
|
||
Poslední úprava: Bc. Zdeňka Eclerová (29.05.2019)
1.-15. 1. lekce - genitiv, dativ-lokativ jmenná věta - procvičování základních otázek a odpovědí 16.-31. 2. lekce - akuzativ, sociativ, ablativ, srovnání, základní slovesné časy, výraz „mít“, vyjadřování existence, sloveso ge- 32.-47. 3. lekce - imperativ, praesens perfecti párová slova, zástupná slovesa, kolektivní číslovky, používání postpozic 48.-63. 4. lekce preskripriv, negace imperativních forem, posesivní sufix -aa4, enklitická zájmena, negace neurčitých zájmen, kolektivní číslovky, omezení počtu 64.-78. 5. lekce negace časových forem, converbum perfecti, slovesné fráze - tvorba „pseudosouvětí“ pomocí slovesných frází |