PředmětyPředměty(verze: 809)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Multilingualism - ALINV507M
Anglický název: Multilingualism
Zajišťuje: Ústav obecné lingvistiky (21-ULING)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2 Z [hodiny/týden]
Počet míst: neurčen / 16 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Tamah Sherman, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Tamah Sherman, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Tamah Sherman, Ph.D. (22.09.2017)

The aim of this course is to familiarize students with issues of bi- and multilingualism on the
individual, group, organizational and societal levels, in the context of both territorial linguistic
diversity and international migration.

Students will build upon the analytical skills they have acquired in other courses from areas
including (but not limited to) sociolinguistics and the sociology of language (including language
management and language communities), pragmatics, social psychology, psycholinguistics and
neurolinguistics, and language pedagogy.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Tamah Sherman, Ph.D. (22.09.2017)

Requirements:
1) Attendance (at a minimum of 10 out of 13 meetings) and active participation
2) 8 reading reaction texts of approximately 300 words each
3) “Guaranteed reading” of texts – based on number of class participants, to be discussed
during the first meeting

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Tamah Sherman, Ph.D. (22.09.2017)

Program and rough topic outline:
1)  Intro meeting
2)  Concepts of bilingualism and multilingualism
3) Multilingual communication, code-switching and mixing, translanguaging and
crossing
4) Types of bilingual/multilingual situations, diglossia, language maintenance and
shift
5) Multilingualism in the workplace, in organizations and families
6) Language diversity, linguistic minorities and language rights
7) Multilingualism in the EU and in the world, autochthonous minorities vs.
international migration
8) Acquisition of bilingual competence, language attrition
9) Multilingualism and cognitive development, the multilingual brain
10) Bilingual education
11) Selected topics based on student interest 1
12) Selected topics based on student interest 2
13) Wrapping up

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK