PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Četba z vývojové psycholingvistiky - ALINV431M
Anglický název: Readings in Developmental Psycholinguistics
Zajišťuje: Ústav obecné lingvistiky (21-ULING)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: ALINV430B
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Filip Smolík, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Zdeňka Eclerová (07.01.2021)
Seminář představí některé aktuální otázky studia osvojování (mateřského) jazyka formou detailní analýzy článků v
současné literatuře. Účastníci budou mít za úkol číst články (v angličtině) a budou se střídat ve stručných referátech,
které budou sloužit jako východisko diskuse a vysvětlujících komentářů ze strany vyučujícího.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zdeňka Eclerová (07.01.2021)

Hodnocení bude záviset na aktivní účasti, k udělení zápočtu bude nutná pravidelná účast, příprava referátu k zadanému článku a aktivní účast v diskusi ostatních článků.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zdeňka Eclerová (07.01.2021)

Bergelson, E., & Swingley, D. (2012). At 6-9 months, human infants know the meanings of many common nouns. Proceedings of the National Academy of Sciences, 109(9), 3253-3258.

Krajewski, G., Theakston, A. L., Lieven, E. V., & Tomasello, M. (2011). How Polish children switch from one case to another when using novel nouns: Challenges for models of inflectional morphology. Language and cognitive processes, 26(4-6), 830-861.

Lukyanenko, C., & Fisher, C. (2016). Where are the cookies? Two-and three-year-olds use number-marked verbs to anticipate upcoming nouns. Cognition, 146, 349-370.

Moscati, V., Vottari, I., Chilosi, A. M., Maris, I. S., Salvadorini, R., & Guasti, M. T. (2020). Morpho-syntactic weaknesses in Developmental Language Disorder: the role of structure and agreement configurations. configurations, 1, 36.

A další

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Zdeňka Eclerová (07.01.2021)

Referáty a diskuse nad články.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Zdeňka Eclerová (07.01.2021)

Příklady vybraných článků:

Bergelson, E., & Swingley, D. (2012). At 6-9 months, human infants know the meanings of many common nouns. Proceedings of the National Academy of Sciences, 109(9), 3253-3258.

Krajewski, G., Theakston, A. L., Lieven, E. V., & Tomasello, M. (2011). How Polish children switch from one case to another when using novel nouns: Challenges for models of inflectional morphology. Language and cognitive processes, 26(4-6), 830-861.

Lukyanenko, C., & Fisher, C. (2016). Where are the cookies? Two-and three-year-olds use number-marked verbs to anticipate upcoming nouns. Cognition, 146, 349-370.

Moscati, V., Vottari, I., Chilosi, A. M., Maris, I. S., Salvadorini, R., & Guasti, M. T. (2020). Morpho-syntactic weaknesses in Developmental Language Disorder: the role of structure and agreement configurations. configurations, 1, 36.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK