|
|
|
||
Seminář demonstruje na praktickém materiálu postupy a metody využívané při analýze dětského jazyka a jazykového
vývoje. Soustředí se na analýzu přepisů spontánní nebo elicitované jazykové komunikace za využití existujících korpusů dětské češtiny. Seminář bude mít projektový charakter, na začátku budou zadány otázky a jevy, které budou studenti v korpusech vyhledávat a analyzovat. Budou demonstrovány technické pomůcky pro analýzu přepisů (volně dostupné textové editory, využití regulárních výrazů). Poslední úprava: Eclerová Zdeňka, Mgr. (15.08.2019)
|
|
||
McDaniel, D., Cairns, H. S., & McKee, C. (Eds.). (1998). Methods for assessing children's syntax. Mit Press. MacWhinney, B. (2014). The CHILDES project: Tools for analyzing talk (zejm. vol. 1). Psychology Press. Brown, R. (1973). A first language: The early stages. Harvard U. Press. Poslední úprava: Eclerová Zdeňka, Mgr. (15.08.2019)
|
|
||
1. Analýza slovesných tvarů: nalézt několik nejčastějších sloves a pro každé z nich udělat úplnou konkordanci jednotlivých tvarů v jednotlivých přepisech. 2. Analýza zájenných tvarů v průřezovém projektu (43 měs.): spočítat zájmena 1., 2., 3. os. podle konkordancí (ručně vyloučít neosobní reference ve 3 os.) 3. Analýza zájenných tvarů v longitudinálním projektu: spočítat zájmena 1., 2. os. podle konkordancí; vyhledání 4. Analýza slovosledu u tranzitivních sloves. Poslední úprava: Eclerová Zdeňka, Mgr. (15.08.2019)
|