|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Václav Paštěka (17.08.2023)
CÍL SEMINÁŘE Cílem semináře je poskytnout základní orientaci v tématech korpusové lingvistiky, vysvětlit principy výstavby a anotace různých typů jazykových korpusů a představit dostupné korpusové vyhledavače a nástroje, vč. základního i pokročilého vyhledávání. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (04.04.2023)
ATESTACE Nutným předpokladem získání atestace je také splnění všech dílčích povinností v rámci e-learningu v Moodlu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (04.04.2023)
Doporučená literatura bude studentům poskytnuta během semestru. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lucie Lukešová, Ph.D. (27.06.2019)
FORMA VÝUKY Seminář je vyučován kombinovanou formou: bloková výuka zahrnuje dvě setkání (úvodní přednášku a procvičovací seminář v polovině semestru) a každotýdenní e-learningové materiály v Moodlu, rozdělené do tematických lekcí. Heslo do kurzu v Moodlu se dozvíte na úvodní přednášce. Studentům jsou také k dispozici individuální konzultace s pedagogy kurzu (více informací v Moodlu).
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Iveta Pastyříková (04.04.2023)
Sylabus předmětu:
1. Využití jazykových korpusů (přednáška) 2. Typy korpusů a korpusových nástrojů (online lekce) 3. Základní pojmy korpusové lingvistiky (online lekce) 4. Hledání v korpusech a regulární výrazy (online lekce) 5. Anotace korpusu (online lekce) 6. Dotazovací jazyky se zaměřením na CQL (online lekce) 7. Pokročilé dotazy (blokový seminář) Průběžný test 8. Kolokace a asociační míry (online lekce) 9. Vícejazyčné korpusy (online lekce) 10. Práce se subkorpusy a vlastními daty (online lekce) 11. Další korpusové zdroje (online lekce s volitelným obsahem) 11a. Specializovaná lekce (nejen) pro bohemisty o dalších zdrojích pro češtinu 11b. Specializovaná lekce (nejen) pro anglisty o dalších zdrojích pro angličtinu 11c. Specializovaná lekce (nejen) pro translatology věnovaná překladové translatologii 11d. Specializovaná lekce o korpusové lexikologii a lexikografii 11e. bude upřesněno Závěrečný test |